شورای شهر

کدام عضو شورا اموال خارجی دارد؟!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس جدیدی درباره ارائه لیست اموال و دارایی‌های اعضای شورای شهر تهران اظهار داشت: این طرح اگر به دور از نگاه‌های شعاری اجرایی شود بسیار خوب است ولی شورا به دلیل اینکه خود یک نهاد نظارتی است نمی‌تواند بر خود نظارت داشته باشد لذا باید یک نهاد بالادستی در این خصوص اقدام کند.

وی افزود: از طریق شورای عالی استان‌ها می‌توان طرح ارائه لیست اموال و دارایی‌های اعضای شورای شهر را به مجلس داد تا به قانون تبدیل شود و در کل ارائه لیست اموال افرادی که مسئولیتی را متقبل می‌شوند اقدام خوبی است و همین موضوع نیز یک ابزار نظارتی محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: توقع ما از دولت تدبیر و امید نیز این بود که به سرعت طرح ارائه لیست اموال و دارایی‌های مسئولان را اجرایی کند ولی تاکنون مغفول مانده است.

جدیدی با اشاره به اینکه نباید در اجرای این طرح حرف‌های شعاری زده شود گفت: ما باید همانقدر که قانون به ما اختیار داده است اقدام کنیم و نباید فراتر از آن اقدام شود.

وی مرحله اجرای طرح ارائه لیست اموال و دارایی‌های اعضای شورای شهر را بسیار مهم دانست و گفت: اگر در مرحله اجرا نتوانیم به خوبی اقدام کنیم قطعا این طرح شکست خواهد خورد و اجرای آن نسبت به تصویب بسیار حساس‌تر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید به این موضوع نیز توجه شود افرادی هستند که اموال و سرمایه خود را به خارج از کشور می‌فرستند و چطور نسبت به لیست دارایی این افراد نیز اقدام می‌شود. به هر حال این موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود.

جدیدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر کاهش اعضای شورای شهر از ۳۱ به ۲۱ نفر اظهار داشت: تصویب کاهش اعضای شوراها اقدامی خوب و اثرگذار است ولی نباید در تمام شهرها اجرایی می‌شد بلکه در کلانشهری مانند تهران که ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد باید اعضای شورای شهر حداقل به ۵۰ نفر افزایش می‌یافت ولی در شهری که نهایتا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ۲۰ عضو شورای شهر نیاز نیست و آن شهر را می‌توان با ۱۰ عضو نیز اداره کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون کاهش اعضای شورای شهر تهران باید بازنگری شود گفت: اگر می‌خواهیم نظارت درستی داشته باشیم باید اعضا افزایش یابد چرا که خیلی از طرح‌ها و لایحه‌ها وجود دارد که هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران  درباره حضور ورزشکاران در شورای شهر و ایرادهایی که به این موضوع گرفته می‌‌شود گفت: اعضایی که با حضور ورزشکاران در شورای شهر مخالف هستند آیا قائل به این هستند که اگر کار به شکل تخصصی جلو نرود کمیت کار لنگ می‌ماند.

وی با طرح سوال دیگری افزود: آیا کلانشهر تهران فقط موضوعات مدیریت شهری و فقط ساخت و ساز زیرگذر و بلند مرتبه‌سازی است؟ و آیا ابرشهر تهران به موضوعات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سرانه‌های رفاهی و تفریحی برای شهروندان خود نیاز ندارد؟

جدیدی افزود: توجه به ورزش یکی از مهمترین شاخصه‌های مدیریت شهری است در این حوزه چه کسی بهتر از ورزشکاران است که عمر خود را در این حوزه گذاشته‌اند و بهتر از این افراد آیا کسی هست که بتواند مشکلات ورزش را حل کند؟

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه چه عاملی مهمتر از ورزش در سلامت جسم و جان شهروندان اثرگذار است و آیا موضوعات تخصصی ورزش را می‌توانیم به دست یک مهندس شهرساز بگذاریم؟

وی گفت: قطعا شائبه‌هایی که در فضاهای سیاسی ایجاد می‌شود بی‌اعتمادی برای مردم ایجاد می‌کند و باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

جدیدی گفت: ورزشکارانی که در شورای شهر حضور دارند زمانی دل مردم را شاد کردند و حالا برای شهرشان و بالا رفتن سرانه‌های رفاهی و ورزشی زحمت می‌کشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از زمانی که دوستان سیاسی متوجه شدند اعضای شورای شهر از ۳۱ به ۲۱ نفر کاهش یافته است برای خود احساس خطر کردند. در صورتی که ورزشکاران در شورا جای کسی را تنگ نکردند.

وی گفت: ما یک عمر با مردم زندگی کردیم و با وجود این فضاسازی سیاسی در دل مردم کمرنگ نمی‌شویم و مردم خوب می‌دانند با حضور ورزشکاران در شورای چهارم چه تحولی در سرانه‌های ورزشی ایجاد شده است.

جدیدی بیان داشت: افرادی ترس دارند که با حضور ورزشکاران در دوره بعدی شورا جای آنها تنگ‌تر شود چرا که موتورهای ما توربو کار می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: ورزش یک اقدام فیزیکی بنده بوده که سالیان سال مدال‌های مختلف در عرصه‌های جهانی برای مردم کسب کردم و تخصص علمی من نیز حقوق است و حقوق نیز مرتبط با مدیریت شهری است چرا فقط بعضی‌ها به بعد ورزشی ما نگاه می‌کنند. بنده حقوق‌دان هستم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت را نباید پیچ و مهره‌ای دید بلکه باید با نگاه علوم انسانی باشد گفت: تحصیلات ما مرتبط با شهر است و با توجه به اینکه در حوزه ورزش نیز موفق بوده‌ایم امیدواریم بتوانیم همچنان پیش مردم سربلند باشیم؛ چرا که شورای شهر ارتباط با ورزش و تحصیلات دانشگاه‌های ما دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا