سیاسی

دیداری که بین ظریف و کری انجام خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدجواد ظریف یک شنبه شب به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات نروژی و شرکت در نشست "اسلو فروم" در سفری دو روزه در رأس هیاتی عالی متشکل از سیدعباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی و حسین جابری‌انصاری معاونان وی راهی اسلو شد.

وزیر امور خارجه در بدو وود به اسلو درباره برنامه های سفر اروپایی خود گفت: روز دوشنبه در اسلو با همتای خود در خصوص همکاری های دو کشور در حوزه گاز و مسایل زیست محیطی و مشورت های سیاسی و منطقه ای گفت و گو خواهم کرد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه نیز اجلاس اسلو فروم با صحبت بنده، وزیر خارجه نروژ و خانم موگرینی آغاز می شود و در سخنرانیم ضرورت تغییر در حل و فصل منازعات منطقه ای را مطرح می کنم و در کنار آن با شرکت کنندگان گفت و گو می کنم.


ظریف گفت: روز چهارشنبه در ادامه ملاقات ها در حاشیه اجلاس گفت وگویی با آقای کری درباره پیگیری تعهدات امریکا در برجام خواهم داشت.


وی تصریح کرد: بعدازظهر چهارشنبه در برلین با آقای اشتاین مایر در خصوص روابط دو جانبه و موضوعات دو جانبه و منطقه ای دیدار خواهیم کرد.

ظریف در مدت اقامت خود در نروژ ضمن سخنرانی در اجلاس "اسلو فروم" با تعدادی از همتایان شرکت کننده خود در  این اجلاس دیدار و گفت و گو می کند.

در همین چارچوب قرار است ظریف با جان کری وزیر خارجه امریکا و فدریگا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر وزیران خارجه ۱+۵ جداگانه دیدار کند.

همچنین قرار است نشست خبری سه جانبه ای با حضور  وزیر امور خارجه کشورمان، موگرینی و وزیر امور خارجه نروژ برگزار شود.

ظریف پس از شرکت در اجلاس اسلو فروم در سفری چند ساعته به برلین رفته و با فرانک والتر اشتاین‌مایر، همتای آلمانی خود در چارچوب روابط دو جانبه و مسائل منطقه بحث و گفت‌وگو می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا