اجتماعی و فرهنگی

نرخ ویزیت پزشکان در سال ۹۵

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد جهانگیری گفت:‌ روز گذشته از سوی معاون اول رئیس جمهور تعرفه‌های درمانی سال ۹۵ ابلاغ شد و امروز دبیرخانه شورای عالی بیمه آن را برای اجرا ابلاغ کرده است. البته تعرفه‌ها برای موسسات بیمه از ۹۵.۱.۱ لازم‌الاجراست و از این تاریخ باید به پزشکان و موسسات پرداختی داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس نرخ ویزیت در بخش دولتی و خصوصی ۱۵ درصد رشد کرده است به طوریکه ویزیت پزشک عمومی از ۱۹ به ۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت: ویزیت پزشک متخصص از ۳۰ به ۳۴۵۰۰ هزار تومان و ویزیت فوق‌تخصص از ۳۸ به ۴۳ هزار تومان افزایش یافته است.

جهانگیری تصریح کرد: هزینه هتلینگ در بخش دولتی ۲۳ درصد و در بخش خصوصی ۱۶ درصد رشد کرده است به این ترتیب در بخش دولتی از ۱۰۸ به ۱۳۳ هزار تومان و در بخش خصوصی از ۳۱۰ به ۳۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی گفت: هزینه حق‌العمل‌ها که با ضریب K محاسبه می‌شود، در بخش خصوصی و دولتی ۵ درصد رشد کرده است به طوریکه در بخش خصوصی از ۳۸ به ۴۰ هزار تومان و در بخش دولتی از ۸۸۰۰ به ۹۲۴۰ تومان افزایش یافته است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت:‌خدمات پاراکلینیک نیز با توجه به نرخ تورم در بخش خصوصی ۱۲ درصد رشد کرده است تمام این نرخ‌های اعلام شده در بخش سرپایی و بستری که به تصویب رسیده و فقط نرخ هتلینگ و ویزیت در اولویت افزایش مناسبی قرار گرفته است.

جهانگیری در پاسخ به اینکه برخی از پزشکان از ابتدای فروردین نرخ ویزیت را افزایش داده‌اند، گفت:‌ اکنون باید دریافتی بر اساس این قانون باشد اگر پزشکی بالاتر گرفته باید تعدیل کند و آنهایی که قانون را رعایت کرده و اخلاق مدار بودند باید از این پس این نرخ‌ها را رعایت کنند چون این قانون است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا