اجتماعی و فرهنگی

روز هفتم آلودگی هوای تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد رستگاری درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر کیفیت هوای استان تهران در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است و این آلودگی هوای استان تهران به‌علت توده گرد و غبار عراقی است که از هفته گذشته مرکز و  برخی از استانهای غرب کشور را در بر گرفت.

وی ادامه داد: این گرد و غبار که در ظاهر از کشور عبور کرده در سطح شهر باقی مانده و باعث ایجاد آلودگی هوا شده است؛ این آلودگی به‌مرور از استان تهران عبور خواهد کرد و کیفیت هوا بهبود پیدا می‌کند.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: دستگاههای سنجش آلودگی استان تهران امروز شنبه عدد ۱۰۳ را نشان می‌دهد که بیانگر وجود ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا است و این وضعیت به‌معنای شرایط ناسالم برای گروههای حساس، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان است.

رستگاری آلوده‌ترین نقطه تهران را منطقه ۴ دانست و گفت: دستگاههای سنجش آلودگی در محدوده علم و صنعت تهران عدد ۱۳۰ را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده آلوده بودن این محدوده است که امیدواریم در روزهای آتی وضعیت هوای استان تهران بهبود پیدا کند.

توده گرد و غباری که در روزهای گذشته از سمت عراق و عربستان مهمان کشورمان شده نیمه‌ غربی، شمال غربی و مرکز کشور را تحت تأثیر قرار داد به‌طوری که بیش از ۱۵ استان کشور دچار این پدیده ناخواسته  شدند و کیفیت هوای استان تهران نیز پس از ۷۷ روز در شرایط ناسالم قرار گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا