اجتماعی و فرهنگی

لایحه جامع خدمات ایثارگران اجرا شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  الهه راستگو  در دیدار با برخی از همسران جانبازان اظهار داشت: اگرچه خدمت به مردم مهمترین وظیفه مسئولان است اما این موضوع در قبال از خود گذشتگی جانبازان و ایثارگران افتخار است.

وی با بیان اینکه ایثارگران و جانبازان باید بیش از آنچه تاکنون برایشان تلاش شده از تسهیلات برخوردار شوند افزود: ۱۱۰۰ جانباز و ۵۶۰۰ آزاده تنها در تهران روزی با گذشتن از خانواده و فرزند، عوارض جنگ نابرابری را متحمل شدند تا ما امروز در آسایش باشیم.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به چالش ها و مشکلات جانبازان و ایثارگران پرداخت و اظهار داشت: صرف نظر از مشکلات اقتصادی که امروز به دغدغه بخش وسیعی از جامعه تبدیل شده باید به هزینه های دارویی اشاره کرد که مشکل را برای این افراد دوچندان ساخته است.

راستگو با بیان اینکه استخدام فرزندان ایثارگران برخلاف سهمیه تخصیص یافته اجرا نمی شود افزود: اگرچه رکود بازارکار و اشتغال این روزها به مهمترین مسئله کشور تبدیل شده اما باتوجه به سهمیه ۲۵ درصدی تعیین شده باید در تمامی استخدام ها به این ردیف های شغلی توجه شود.

وی از تعیین درصد جانبازی ایثارگران به عنوان مشکل دیگر این افراد یاد کرد و افزود: با توجه به بیان مکرر این موضوع از سوی جانبازان امیدوارم مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت ممانعت از تضیع حقوق حماسه آفرینان دفاع مقدس به این امر نیز رسیدگی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از مناسب سازی فضاهای شهری به عنوان درخواست دیگر جانبازان نام برد و افزود: شورای شهر به این موضوع توجه جدی داشته و شهر دسترس پذیر و بی مانع در تمامی پروژه های عمرانی امروز به الزام تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر، رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به تصویب لایحه جامع خدمات ایثارگران و عدم اجرای آن از سوی دولت خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرایی شدن این مصوبه از سوی دولت که چرایی عدم اجرای آن یکی از مهمترین سوالات ایثارگران بوده مشکلات این قشر کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا