اجتماعی و فرهنگی

کشف زیرخاکی میلیاردی در متروی تهران!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مأموران پلیس آثار باستانی باارزشی را در یکی از ایستگاه های مترو تهران کشف کردند. 


سرهنگ علی راقی، فرمانده یگان انتظامی مترو شهر تهران، دراین باره گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تجهیز و راه اندازی گشت های هدفمند با رویکرد بررسی بسته های مشکوک و افراد مظنون در ایستگاه های مترو، این کار در دستور کار قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی افزود: گشت زنی های هدفمند مأموران پلیس مترو ادامه یافت تا اینکه ساعت ١۶ روز ١٧ خرداد، مأموران به شخصی که یک گونی برنج در دست داشت، مشکوک شدند و وی را تحت مراقبت قرار دادند و موفق شدند متهم را حین پیاده شدن در ایستگاه مترو صادقیه دستگیر و برای بررسی بیشتر به مقر پلیس منتقل کنند. 

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته از وسایل همراه متهم، تعدادی قطعات سفالی و فلزی شبیه آثار باستانی که همه به صورت مجزا در پارچه پیچیده شده بودند، کشف شد. سرهنگ علی راقی با بیان اینکه در میان اقلام مکشوفه چهار عدد النگوی فلزی، سه عدد دستبند و پنج عدد سرمه دان نیز کشف شد، اظهار کرد: متهم که خود را به نام «مهدی» معرفی کرد، در ابتدا از بیان حقیقت طفره رفت اما زمانی که با پیگیری کارشناسان مواجه شد، عنوان کرد اشیا را از کشور عراق آورده و حدود سه میلیارد تومان ارزش دارند. 

فرمانده یگان انتظامی مترو شهر تهران تصریح کرد: متهم از ترفندهای مختلف، ازجمله پیشنهاد رشوه، برای فراروگریز از قانون استفاده کرد اما راه به جایی نبرد و درنهایت برای بررسی بیشتر به همراه اقلام مکشوفه به اداره سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. 

سرهنگ علی راقی خاطرنشان کرد: در پیگیری نتیجه اقدامات صورت گرفته و بنابر نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، اشیای مکشوفه دارای قدمت هزارو ٧٠٠ سال بوده و جزء آثار باستانی محسوب می شوند. بنا بر این گزارش، متهم برای تعیین تکلیف و تحمل کیفر به دادسرای ناحیه ٢٢ منتقل شد.

منبع:شرق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا