اجتماعی و فرهنگی

سمن ها نباید به سیاست ورود کنند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیاوش شهریور  با اشاره به افزایش هزار درصدی شمار سازمان های مردم نهاد در دو سال گذشته در مقایسه با ۱۰ سال گذشته، افزود: سازمان های مردم نهاد مجموعه هایی داوطلب هستند که سراسر عشق و خدمت هستند و تمایل دارند بخشی از مسئولیت های اجتماعی و خدمات را برعهده بگیرند.

وی افزود: البته در این مسیر باید سازمان های مردم نهاد که نیازمند آموزش هستند الفبای این کار را فرابگیرند و بدانند نباید در تفکر کسب سود و ورود به مسائل سیاسی باشند؛ چرا که غیرانتفاعی هستند و باید در همه عرصه های انسانی از کارآفرینی تا مسائل اجتماعی و فرهنگی مداخله موثر داشته باشند.
وی ادامه داد: استانداری تهران نیز در راستای پیگیری آموزش سازمان‌های مردم نهاد و بهره گیری از این سازمان‌ها در حل معضلات اجتماعی با راهکار جذب مشارکت مردمی و موثرتر کردن مداخله سازمان های مردم نهاد، آموزش این مجموعه‌ها را آغاز کرده است و در این مسیر از اساتید به نام حوزه سازمان های مردم نهاد بهره گرفته است. ضمن اینکه باید آموزش سازمانهای مردم نهاد با جدیت و بیش از پیش پیگیری شود.

وی در تشریح آموزش های ارائه شده گفت: این آموزش ها پیرامون نحوه تنظیم اساسنامه سازمان های مردم نهاد و تشریح مفهوم توسعه و تنظیم مسائل اقتصادی این مجموعه ها ارائه خواهد شد. همچنین برای آنها نحوه تنظیم وضعیت مالیاتی و عرصه هایی که به این مجموعه ها نباید ورود پیدا کنند تا از فساد موجود در امان باشند، تشریح خواهد شد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: قطعا این آموزش‌ها باعث خواهد شد سازمان های مردم نهاد مهارت یافته تر و توانمندتر در عرصه های اجتماعی ورود پیدا کنند و با نشاط بیشتر به سمت قبول مسئولیت های اجتماعی بیشتر گام بردارند. بی تردید در قبول مسئولیت های اجتماعی باید سازمان های مردم نهاد نقش موثر خود را ایفا کنند.
شهریور دولت را نیازمند مشارکت سازنده مردم در حل معضلات پیشرو دانست و افزود: دولت نیازمند مشارکت مردمی در بهسازی اجتماعی است که بخش عظیمی از مردم باید در قالب سازمان های مردم نهاد ساماندهی شوند و دولت نیز موظف است در آموزش به این مجموعه ها کمک کند.

وی درباره عملکرد این سازمان ها در کشور گفت: با توجه به ظرفیت و توانایی، این سازمان ها در کشور عملکرد خوبی داشته اند و می توان به آنها معدل ۱۸ داد. در حقیقت این سازمان ها در حد توان خودشان کار عظیمی انجام داده اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: طی هشت سال گذشته این مجموعه ها مورد اعتماد نبوده اند، اما کم کم فضا در حال بازشدن برای حضور بیشتر این سازمان ها است و سازمان های مردم نهاد در این مدت در همه حوزه ها اقدامات بزرگ و قابل تقدیری انجام داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا