اجتماعی و فرهنگی

مرگ کارگری در سعادت آباد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید جلال ملکی دراین‌باره گفت: در ساعت ۱۳:۲۰ امروز یک مورد حادثه آوار در قطعه زمینی گودبرداری شده به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه واقع در سعادت‌آباد، بلوار پاک‌نژاد اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش نشانی در محل حادثه افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، مشاهده شد قطعه زمینی به وسعت ۷۰۰ مترمربع به عمق شش متر گودبرداری شده بود و کارگران در دیواره‌های ضلع غربی این ساختمان مشغول به کار بودند که ناگهان دیوارهای محل گودبرداری ریزش کرده است.

ملکی با بیان اینکه در پی این حادثه یک کارگر افغان در زیرآوار محبوس مانده بود، گفت: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات خود اقدام به جستجو در زیر آوار کرده و مدتی بعد کارگر ۲۰ ساله افغان را از ضلع غربی تخریب‌شده دیواره‌ این گودبرداری خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه عوامل اورژانس مرگ این کارگر ۲۰ ساله را تائید و اعلام کردند، گفت: عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل در ساعت ۱۶ به عملیات خود خاتمه دادند.

به گفته ملکی پیش از این کارشناسان آتش‌نشانی در بازدید از محل گودبرداری توصیه‌های لازم را به مالکان آن ارائه داده بودند.

وی درباره اصولی یا غیراصولی بودن محل گودبرداری نیز گفت: در این مورد باید کارشناسان نظام مهندسی نظر دهند اما محل فاقد یکسری تجهیزات ایمنی بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا