اجتماعی و فرهنگی

جزییات افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ‌سید تقی نوربخش در نشستی خبری به اعلام جزییات افزایش حقوق مستمری بگیران در سطوح مختلف پرداخت.

 

وی با بیان اینکه در جلسه شب گذشته هیات وزیران دو مصوبه مهم داشتیم ادامه داد: مصوبه نخست افزایش حقوق مستمری بگیران بود.

 

به گفته وی، از سوی سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شد افزایش مستمری‌ها در سال ۹۵، ۱۴ درصد باشد که با آن موافقت شد، بر این اساس هم برای حداقلی بگیران و هم سایر سطوح که ۳۰ روز پرداخت حق بیمه دارند، افزایش ۱۴ درصد تصویب شد.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره مصوبه دوم هیات وزیران نیز گفت: علاوه بر حداقل مستمری همواره مزایایی شامل حق خواروبار، مسکن، عائله‌مندی و حق سنوات منظور می‌شود که سرجمع دریافتی یک مستمری‌بگیر را به بیش از ۹۰۰ هزار تومان می‌رساند. در واقع حداقلی بگیر بر اساس قانون نداریم.

 

نوربخش ادامه داد: در این میان ممکن است افرادی باشند که حق عائله‌مندی نداشته باشند و زیر ۹۰۰هزار تومان دریافت کنند. شب گذشته مصوب شد که حقوق این افراد نیز به بالای ۹۰۰هزار تومان برسد.

وی با بیان اینکه ۵۳هزار نفر در سازمان تامین اجتماعی مشمول مصوبه دوم ما خواهند شد و حقوقشان به بالاتر از ۹۰۰هزار تومان خواهد رسید گفت: کمترین پرداختی ما در سازمان برای مستمریها ۸۶۴هزار تومان و بیشترین میزان آن هفت برابر حداقل حقوق و دستمزد است.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۹۰۰هزار مستمری بگیر داریم گفت: بارمالی ناشی از افزایش حقوق‌ها،۳۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا