شورای شهر

الزام شهرداری تهران به اجرای مبلمان شهری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  در دویست شصت و چهارمین جلسه شورا بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به طراحی و اجرای مبلمان شهری چند منظوره با محوریت بهره‌برداری در مواقع بحران» در دستور جلسه قرار گرفت.

محمدمهدی تندگویان در تشریح این طرح گفت: طبق مطالعاتی که انجام دادیم ، در کشورهای زلزله خیز مانند ژاپن و مالزی در اجرای مبلمان شهری به گونه‌ای عمل کردند که این سازه در برابر زلزله های ۷،۸ ریشتری نیز مقاوم باشند و نیز با طراحی چند منظوره از این سازه برای مقاصد دیگر نیز استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه نیمکت‌هایی ساخته می‌شود که کابرد‌های ایمنی نیز دارند و می‌توانند به عنوان سرپناه استفاده شود.

وی در تشریح دلایل یک فوریت این طرح افزود: خطر پذیری شهر تهران در برابر بحران‌های طبیعی و انسانی‌، لزوم آینده نگری در ارائه خدمات به شهروندان در مواقع بحران (سیل و زلزله و غیره)‌ بهره‌گیری از تجارب جهانی کشورهای پیشرو در زمینه استفاده از مبلمان شهری کارامد در زمان بحران و نیز در نظر گرفتن موازین جامع در طراحی مبلمان شهری از جمله دلایل یک فوریت این طرح است.

در ادامه جلسه محسن پیر هادی عضو هیئت رئیسه شورا با بیان اینکه با اصل طرح موافق است گفت بهتر بود این موضوع به عنوان یک موضوع مستقل نمی‌آمد و ذیل وظایف سازمان‌های مربوطه تعریف می‌شد.

در نهایت با رأی اکثریت یک فوریت این طرح به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش در این جلسه همچنین یک فوریت لایحه «اصلاحیه مصوبه مجوز مشارکت در تأمین اجرای تأسیسات آب شرب و خام (شبکه مخازن) و اجرای تاسیسات فاضلاب (شبکه و تصفیه خانه ) در محدوده منطقه ۲۲ شهرداری تهران نیز بررسی شد.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورا در تشریح این لایحه گفت‌: این موضوع در سال ۹۲ به تصویب رسیده است اما متاسفانه با تاخیر مواجه شده است بنابراین در این یک فوریت به شهرداری اجازه داده می‌شود تا ضمن مشارکت در تامین موارد فوق از پساب فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز منطقه ۲۲ و احداث زیر ساخت‌های لازم جهت آبرسانی و تامین آب شرب مجموعه های خدمات شهری استفاده کند.

در نهایت یک فوریت لایحه مذکور با رای اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه گزارش حسابرسی تلفیقی صورت‌های مالی شهرداری تهران برای سال مالی ۹۰ توسط حسابرس منتخب شورا ارائه شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا