شورای شهر

طلایی:منظور قالیباف شورای شهر تهران بود/هرکس باج گرفته است بگوید!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینمرتضی طلایی درباره ارائه لیست اموال مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر اظهار داشت: در ابتدای دوره چهارم شورا ارائه لیست اموال مطرح شد و بنده اعلام کردم و معتقد بر این هستم که لیست اموال اعضاء شورا و مدیران شهرداری اعلام شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه ارائه لیست اموال مدیران و اعضای قانون نشده  است مورد توجه قرار نگرفت و نمی‌توانستیم این موضوع را اجرایی کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به سخنان محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جمع اعضای شورای شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قالیباف شهردار تهران است و فضای جامعه نیز یک فضای سیاسی است اظهارات اخیر وی به ۳۱ نفر اعضای شورای شهر بازمی‌گردد.

طلایی با تاکید بر اینکه سخنان شهردار تهران درست است و بنده نیز قبول دارم گفت: ای کاش شهردار از زمان شورای سوم این حرف‌ها را می زدند و از همان زمان این موضوعات را مطرح می‌کردند.

وی گفت: باید درمقابل هر نوع رانت و باج‌خواهی ایستاد و باید باج‌خواهان و باج‌گیران معرفی شوند؛ ولی این موضوعات فقط گفته می‌شود و کسی در فضای سیاسی متخلفین را معرفی نمی‌کند و تنها کلی‌گویی و عبور می‌کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده به صراحت اعلام می‌کنم اگر کسی در شورای سوم و چهارم که بنده حضور داشتم باند و رانتی از شهرداری تهران گرفته‌اند اعلام کند.

طلایی گفت‌: همه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر وقتی در این مسند قرار می‌گیرند لیست دارایی خود را اعلام کنند و وقتی که از این مسئولیت نیز می‌روند مجددا نیز اموال خود را اعلام کنند و این موضوع نیازمند یک قانون است که اجرا کننده آن نیز قوه قضائیه است.

وی تاکید کرد: اگر ارائه لیست اموال قانونی شود تکالیف روشن است و آنوقت نیز پس از ارائه لیست اموال اعلام عمومی شود که فلان مدیر لیست اموال و دارایی‌های خود را اعلام کرده است و هنگامی که دیگر در آن مسئولیت نیز نبود اعلام شود که هیچ تغییری در اموالش به صورت غیرمتعارف وجود نداشته است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با ارائه لیست اموال توسط مسئولان اعتمادسازی در کشور ایجاد می‌شود.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا