اجتماعی و فرهنگی

هوا گرم‌تر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت آب‌ و هوایی کشور اظهار داشت:‌ بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی موج ناپایداری‌ها امروز جمعه در نقاط همچون دامنه‌های البرز، شمال شرق و مناطقی از شرق کشور موجب افزایش  ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ساعات بعدازظهر خواهد شد که شدت بارش‌ها در شمال خراسان رضوی بیش از مناطق دیگر است.

وی ادامه داد: امروز همچنین بخش‌های شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود؛ مناطق شرق و جنوب شرق کشور نیز در بعضی ساعات دچار افزایش ابر می‌شوند البته مردم غرب و جنوب غرب کشور نیز با پدیده گرد و غبار ناشی از جنوب عراق دست و پنجه نرم می‌کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه از ۲۴ ساعت آینده روند افزایشی دما اکثر نقاط کشور را در برمی‌گیرد، گفت: فردا شنبه آسمان کشور صاف و آفتابی خواهد بود و روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود البته در برخی نقاط شمال شرق، جنوب شرق و شمال غرب کشور رشد ابر و بارش پراکنده دوراز انتظار نخواهد بود.

نقشینه اظهار داشت: در روز یکشنبه نیز مناطقی از دامنه‌های مرکزی البرز و برخی مناطق مرکزی کشور در ساعات بعدازظهر دچار رگبارهای پراکنده و وزش باد خواهند شد.

وی با بیان اینکه روند افزایش دما در طول هفته به طور نامحسوسی ایجاد می‌شود، درباره افزایش دمای تهران هم گفت: دمای هوای تهران فردا به ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد و این میزان دما دراواسط هفته تا ۳۵ درجه نیز خواهد رسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا