اجتماعی و فرهنگی

جنگ علنی همشهری و ایران/تسویه حساب آلوده!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین معضل آلودگی هوای تهران فراتر از یک موضوع اجتماعی شده و کاملا رنگ و بوی سیاسی به خودش گرفته و پیدا کردن مسبب و مقصر شکل گیری شرایط بحرانی پایتخت باعث شده تا نهادهای مختلف انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه بروند و توپ را به زمین دیگری بیندازند.

 

در این بین روزنامه های نزدیک به دولت و شهرداری نیز از این دوئل سیاسی- اجتماعی غافل نمانده اند و ظرف ۴۸ ساعت گذشته به طعنه زنی پرداخته اند. روزنامه ایران که منتسب به دولت است، در روز شنبه به ارائه گزارشی پراخت که عملکرد مدیران کلان شهرهای دنیا و اقدامات آن ها برای مهار آلودگی هوا را قیاس کرده بود که به نوعی انگشت اتهام را به سمت و سوی شهردار تهران نشانه رفته بود. موضوعی که فاصله ۲۴ ساعت با واکنش روزنامه منتسب به شهرداری تهران مواجه شد. روزنامه همشهری تیتر اول امروز  خود را به اختیارات شهرداران جهان برای مهار آلودگی هوا اختصاص داد که جوابیه ای برای گزارش مقایسه ای روز شنبه روزنامه ایران بود.

 

روزنامه همشهری در این گزارش اختیارات همه جانبه شهرداران کلان شهرهای دنیا را تشریح کرده و مدعی شده که شهرداری تهران وقتی اختیار دخالت در امور مرتبط مانند محیط زیست، استاندارد خودرو و صنایع آلاینده را ندارد چوری می تواند در بحث کنترل آلودگی هوا نقش ایفا کند. روزنامه منتسب به شهرداری همچنین از قول قالیباف عنوان کرده که ای کاش دولت به جای صنعت خودرو برای جان انسان ها ارزش قائل می شد. 

 

متاسفانه در حالیکه بحران آلودگی هوای پایتخت روز به روز گسترده تر می شود و مجال نفس کشیدن را از پایتخت نشین ها و بسیاری از مردم کلان شهرها می گیرد، بازار اتهامات و دوئل های سیاسی و جناحی حسابی داغ شده و فرصت و مجال مناسبی برای برخی تسویه حساب ها بوجود آمده است. در این بین رسانه هایی که از بودجه عمومی هزینه می کنند تا صدای رسای مردم باشند و مطالبات آن ها را پیگیری کنند نیز اینچنین غرق در جریانات سیاسی شده اند و فضای مه آلود و آلوده را بیش از پیش تشدید می کنند! 

 

بدون شک واقعیتی که در این بین نمایان است، نادیده گرفته شدن سلامت شهروندانی است که نفس های شان به شماره افتاده و ساده ترین حقوق شهروندی آن ها در کارزار دوئل های سیاسی و تسویه حساب ها گم شده است.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا