اجتماعی و فرهنگی

گردشگری با «گُل محمدی»

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمود وفایی با اشاره به برگزاری جشنواره گل محمدی در سایت گردشگری لاله زار، اظهار داشت: این جشنواره با حضور مسؤلان و جمع کثیری از مردم بومی، شهرستانها و استانهای همجوار ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۲ خردادماه برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله به تعداد بازدیدکنندگان این جشنواره افزوده می‌شود، بیان داشت: خوشبختانه نام شهرستان بردسیر به نام شهرستان تولیدکننده گل محمدی شناخته شده که امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های اصولی و مناسب گردشگری بتوانیم گردشگران زیادی را به سوی استان سوق دهیم.

وفایی بیان داشت: این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی بکر و از لحاظ زیست محیطی گردشگری در بین روستاهای استان دارای رتبه است.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسیر دومین تولیدکننده گل محمدی در کشور، اظهار داشت: با توجه به مزیت های چون جاذبه های بکر طبیعی و منابع اقتصادی دربخش تولید گل محمدی و همچنین تولیدات و محصولات محلی بنابراین باید بیش از گذشته به مناطق گردشگری چون لاله زار توجه شود.

مدیرکل میراث، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه توریسم می‌تواند اثرات مثبت و منفی زیادی بر روی محیط زیست مناطق گردشگری داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه طبق بررسی‌های انجام شده اثرات منفی توریسم خیلی بیشتر از اثرات مثبت آن است در حالیکه مسؤلان محلی و استانی می‌توانند در جهت افزایش اثرات مثبت توریسم نقش به سزایی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مسؤلان مربوطه می‌توانند با اعمال تدابیر مختلف، اثرات منفی گردشگری را کاهش دهند، بیان داشت: بالا بردن سطح فرهنگ و آگاهی مردم ( مردم بومی و گردشگران) در زمینه حفظ محیط زیست از جمله این تدابیر است زیرا هرچه آگاهی مردم در این زمینه بیشتر شود مسلماً تلاش آنها در نگهداری و مواظبت از پوشش گیاهی و جانوری بیشتر خواهد شد.

وفایی ادامه داد: همچنین نحوه رفتار و استفاده  مردم بومی از طبیعت و محیط زیست می‌تواند بسیار موثر باشد زیرا به طور غیر مستقیم موجب می شود تا گردشگران مجبور شوند از محیط زیست نگهداری کنند.

وی در پایان از راه اندازی ده خانه بوم گردی در شهرستان بردسیر خبر داد و افزود: متاسفانه منطقه گردشگری لاله زار تاکنون هیچ فعالیتی در این خصوص انجام نداده و امیدواریم با راه اندازی این طرح در این منطقه بتوانیم به فرهنگ سازی و آموزش هر چه بیشتر مردم بومی بپردازیم که در این زمینه همکاری مسئولان شهرستانی از ضروریات است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا