اجتماعی و فرهنگی

آمار وحشتناک کشته های تصادفات رانندگی در یک ماه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی خادمی در ارتباط با آمار متوفیان و مصدومین ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی کشور طی فروردین ماه سال جاری، اظهار داشت: در این مدت ۳۱۳ نفر در محورهای درون‌شهری، ۹۰۳ نفر در محورهای برون‌شهری و ۱۱۳ نفر در مسیرهای جاده‌ای و روستایی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و به طور کلی حوادث رانندگی در فروردین امسال جان حدود هزار و ۳۳۵ مسافر را گرفته است.

وی افزود: استان‌های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و گیلان دارای بیشترین آمار متوفیان مربوط به تصادفات رانندگی بودند که در این میان استان فارس با اختصاص آمار ۱۲۶ نفری بیشترین تعداد متوفیان را به خود اختصاص داده است.

مسئول گروه آمار پزشکی قانونی کشور در ارتباط با تعداد مصدومین تصادفات رانندگی بیان داشت: در فروردین ماه امسال ۲۶ هزار و ۴۲۱ نفر در تصادفات مصدوم شده که ۸ هزار و ۵۹۶ مورد زن و ۱۷ هزار و ۸۲۵ نفر مرد بوده‌اند.

خادمی گفت: بیشترین آمار مصدومین نیز مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، گیلان و مازندران بوده است که تهران و فارس رتبه نخست تعداد مصدومین تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در مورد مقایسه آمار متوفیان و مصدومین ناشی از حوادث رانندگی در فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته، گفت: در فروردین سال ۹۵ هزار و ۳۳۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده که این رقم در فروردین ۹۴ هزار و ۳۳۶ نفر بوده است به عبارتی تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات یک دهم درصد کمتر شده است.

مسئول گروه آمار پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال ۹۵ نیز ۲ هزار و ۴۲۱ نفر در تصادفات مصدوم شده که این رقم در سال گذشته ۲۵ هزار و ۲۰۴ نفر بوده است لذا تعداد مصدومان تصادفات در فروردین سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال پیش ۴.۸ درصد افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا