شورای شهر

فلاش بک سروری به شهرداری قبل از انقلاب!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پرویز سروری در دویست و شصت و دومین جلسه شورا با اشاره به برگزاری نگارخانه ای به وسعت یک شهر گفت : به طرح غیر کارشناسانه نگارخانه ای به وسعت یک شهر انتقاد دارم.


وی ادامه داد :درابتدا باید گفت برپایی نگارخانه از وظایف وزارت ارشاد است و من پیشنهاد می دهم اگر این طرح خوب است چرا آن را ملی نمی کنند و فقط در تهران برگزار می شود ؟

سروری افزود: چطور می شود که در خیابان های شهر تهران که خود مشکلات فراوان دارد،این طرح خسارت آفرین به اجرا گذاشته می شود. اگر قرار است این نگارخانه هر ساله برپا شود چرا در دنیا به اجرا گذاشته نمی شود. 

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی تصریح کرد : مدتها است که کشورهای دیگر تبلیغ این نگارخانه را می کنند اما کسی این سوال را نمی پرسد که چرا خودشان چنین نگارخانه ای برپا نمی کنند،چرا آثار هنرمندان ایرانی در خیابان های رم و پاریس به نمایش در نمی آید.

سروری در ادامه گفت : من از دوستان تعجب می کنم که چطور می گویند تهیه کنندگان این آثارهیچ چشمداشتی نداشتند و باید از آنها تشکر کرد،آنها باید افتخار کنند که آثارشان در خیابان های ما به نمایش در می آید و فرهنگشان را به خورد ما می دهند. 

وی با اشاره به محتوای برخی از این آثار گفت : همه می دانند که آثار پیکاسو کاملا فنی است و تنها اهل فن هنر به دنبال آن هستند به گونه ای که مخاطب عام چندان از ان سر در نمی آورد، آیا نصب چنین تابلویی در دید همگان درست است ؟

سروری همچنین با اشاره به این موضوع که با برپا شدن این نگارخانه دو اتفاق مهم (نیمه شعبان و آزاد سازی خرمشهر) در مهجوریت قرار گرفته ،گفت : سوال من این است که فرق شهرداری تهران قبل و بعد از انقلاب چیست؟ شما از مردم تشکر کردید، بله مردم کار خودشان را می کنند و نیمه شعبان را گرامی میدارند اما ما می گوییم چرا شهرداری کار خود را نمی کند؟

وی ادامه داد : برگترین عید ما میلاد قطب عالم امکان حضرت ولی عصر (عج) است اما تازه بعد از اعتراض ها نقاطی در حواشی شهر برای تبلیغ عید نیمه شعبان در نظر می گیرند. 

سروری اضافه کرد : آزاد سازی خرمشهر قله پیروزی ما است و جوان ها باید بدانند که چه استقامت ها یی برای این امر شده، آن وقت در شهر آثار پیکاسو نصب می کنند.

چمران: برای بهبود طرح نگارخانه ای به وسعت شهر باید برنامه ریزی شود
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نگارخانه ای به وسعت شهر گفت: نصب تابلو ها در شهر کار خوبی است؛ و برای افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند تداعی کننده مبحث تاریخ هنر است.

وی ادامه داد: با این وجود باید توجه کرد که آیا باید این آثار را به حالت کنونی در خیابان دیده شود که فرصت کافی برای مشاهده اثر و شناسنامه آن وجود ندارد و یا در مکانی دیگر این آثار مشاهده شود.
چمران تاکید کرد: نمی توان نسبت به این موضوع کاملا دفاع کرد و یا کاملا آن را رد کرد، این اتفاق بر اساس ابتکاری صورت گرفته است که می بایست برای اصلاح و بهبود این ابتکار برنامه ریزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از طرفی این آثار در تابلوهای تبلیغاتی شهر و بنابر قراردادهای شهرداری نصب شده است و بر محل نصب بنرهای سازمان زیباسازی نبوده است.

بر همین اساس مقرر شد این موضوع در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر و مسئولین مرتبط در شهرداری تهران مورد بررسی قرار گیرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا