اجتماعی و فرهنگی

تمهیدات ترافیکی پلیس در شب‌های قدر چیست؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز که به منظور اعلام تمهیدات ترافیکی پلیس در شب‌های قدر برگزار شد گفت: در این شب‌ها پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل خواهد بود و از ظرفیت صددرصدی نیروهایمان به منظور پوشش ترافیکی خیابان‌ها و معابر منتهی به محل‌های برگزاری این مراسم‌ها استفاده خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه در این ایام نیز همچون شب‌های دیگر گشت‌های ویژه پلیس در معابر حضور خواهند داشت و با تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز برخورد خواهند کرد گفت: ضمن اینکه در این ایام محدودیت تردد کامیون‌ها تا ساعت ۰۳:۰۰ بامداد افزایش یافته و از تردد این وسایل در این ایام و در ساعات غیرمجاز جلوگیری خواهد شد بنابراین تأکید می‌کنم که دیگر ساعت تردد کامیون‌ها بعد از ساعت ۲۲:۰۰ نیست و در شب‌های قدر این محدودیت تا ساعت ۰۳:۰۰ بامداد ادامه دارد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: پلیس راهور از ساعات آغازین مراسم در معابر منتهی به حسینیه‌ها، تکایا، امام‌زاده‌ها و… حضور داشته و تا پایان مراسم نیز حضور آن‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین با هماهنگی‌های انجام شده از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۰۵:۰۰ صبح مترو به صورن رایگان اقدام به سرویس‌دهی به شهروندان خواهد کرد، به همین دلیل از شب‌زنده‌داران می‌خواهیم حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل شخصی استفاده کنند.

 

وی همچنین از شهروندانی که برای مراسم احیا به اماکن شلوغ نظیر امام زاده صالح، حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی، امام‌زاده حسن، مسجد ارگ، حسینیه کربلایی‌ها، مهدیه تهران و… می‌روند خواست تا خودروهای خود را شکل عمود در حاشیه خیابان پارک کنند تا ظرفیت بیشتری برای تردد خودروها ایجاد شود.

 

وی در عین حال افزود: البته لازم است شهروندان همکاری‌های لازم را با پلیس داشته باشند و از توقف در اماکن ممنوعه و غیرمجاز خودداری کنند چرا که در غیر این صورت خودروهایی که اقدام به سد معبر کرده‌اند با چرثقیل جابجا خواهند شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به لباس تیره شهروندان در این ایام اشاره کرد و گفت: رانندگان می‌بایست با دقت بیشتری نسبت به تردد در معابر اقدام کنند به ویژه اینکه بسیاری از عزاداران لباس تیره به تن کرده و در تاریکی شب امکان رویت آنان کم می‌شود.

 

وی درباره اینکه آیا ممنوعیت یا محدودیتی در اطراف محل‌های برگزاری مراسم احیا اعمال می‌شود یا خیر؟ نیز به ایسنا گفت:‌ در این خصوص تصمیمی گرفته نشده اما ممکن است بر حسب ضرورت ممنوعیت یا محدودیت مقطعی در برخی از معابر توسط همکاران‌مان اعمال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا