شورای شهر

شورا آماده تخفیف پرداخت عوارض

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اقبال شاکری عصر امروز در نهمین دوره اهدای جوایز خوش حسابی با بیان اینکه یکی از مصوبات شورای شهر، الزام شهرداری به ارائه مکانیزم‌های تشویقی مردم برای پرداخت عوارض در حوزه‌های مختلف است، گفت: یکی از راه‌های کسب درآمد پایدار اخذ عوارض از مردم است؛ اما دقت داشته باشید که برخی عوارض در پرداختش زمان خاصی در نظر گرفته نشده و بر همین اساس شهرداری می‌بایست با ارائه مکانیزم‌های تشویقی همچون جوایز نقدی و ارائه تخفیف مردم را تشویق به پرداخت عوارض کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای پرداخت یک باره تمامی عوارض ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته‌ایم، گفت: برای سال ۹۵ نیز شورای شهر اعلام کرده آمادگی دارد که ۳۰ درصد تخفیف برای پرداخت یک باره عوارض برای مودیان در نظر بگیرد؛ اما باید میزان موفق بودن تخفیف ۳۰ درصدی ارائه شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه اخذ عوارض یکی از راه‌های خوب تحقق درآمدهای پایدار است، ادامه داد: شهرداری به جای تکیه بر عوارض ساخت و ساز و فروش هوا و زمین، می‌تواند به عوارض تکیه کند. البته متاسفانه دیوان عدالت اداری و قوه قضاییه دید خوبی در این راستا ندارند و متاسفانه سال گذشته تعدادی از مصوبات در راستای تحقق درآمد پایدار در دیوان عدالت اداری ملغی شد.

شاکری با بیان اینکه در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تاکید شده که هر سال ۱۰ درصد به عوارض و درآمدهای پایدار اضافه شود، گفت: متاسفانه شهرداری در تحقق این مصوبه موفق نبوده و برگزاری مراسماتی همچون جشن خوش حسابی و ارائه تخفیف در پرداخت عوارض می‌تواند موثر باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا