اجتماعی و فرهنگی

تکدی‌گری جرم است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سیدشهاب‌الدین چاوشی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گفت: انقلاب اسلامی دارای ماهیت فرهنگی و اخلاقی برجسته‌ای است و افزایش آسیب‌های اجتماعی مخاطرات جدی برای هویت فرهنگی نظام سیاسی ما در پی دارد. بهره‌گیری از ظرفیت‌های مساجد، هیئت‌های مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه دستگاه‌های عمل کننده قرار گیرد. دغدغه مهم رهبری و دولت مقابله سنجیده و عملی با آسیب‌های اجتماعی است


وی افزود: بخشی از آسیب‌های اجتماعی که هویت فرهنگی و اعتقادی نظام و میهن را مورد تهدید قرار داده، به واسطه برنامه‌ریزی‌های دشمن است که راه جنگ نرم را با انقلابیون در پیش گرفته‌اند، اما بخش قابل توجه آن به نوع تعامل و همراهی نیروهای نظام و هماهنگی امور بستگی دارد.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران گفت: بدون هماهنگی و همکاری ارکان و متولیان قانونی، اقدام مؤثر واقع نشده و منجر به نتیجه نخواهد بود.

معاون سیاسی استانداری از عدم حضور مدیران برخی از دستگاه‌های اثرگذار در کارگروه اظهار نارضایتی کرده و گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی همه ارکان نظام باید بسیج شوند و عدم حضور برخی دستگاه‌ها اصلا توجیه‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: تکدی‌گری جرم مشهود است و دستگاه‌های ذیربط موظف به برخورد قانونی هستند. چهره شهر از تکدی‌گری سازمان یافته رنج می‌برد. با توجه به شناسائی عوامل اصلی و سرنخ‌ها انتظار می‌رود دستگاه قضائی با برخورد قاطع زمینه بازگشت اینها را به پروسه تکدی‌گری سد کند.

چاوشی تاکید کرد: در مدت زمان اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان در تهران که با محوریت فرمانداری تهران و تلاش‌های خوب شهرداری و بهزیستی و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در دست اقدام است، ۲۱۶۷ نفر از متکدیان شناسائی و جمع‌آوری شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی، سیاسی استانداری تهران، در این جلسه گزارشی از طرح جمع‌آوری متکدیان در ستاد ساماندهی متکدیان شهر تهران توسط معاون سیاسی فرمانداری تهران و نماینده شهرداری ارائه و از تلاش‌های معمول ابراز رضایت و معاون سیاسی استاندار خواستار استمرار اقدامات انجام شده در این زمینه شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا