اجتماعی و فرهنگی

بودجه پژوهشی چند درصد افزایش یافت؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر محمدباقر نوبخت در بازدید از اداره علمی – دانشگاهی با بیان این‌که دانشگاه‌ها در توزیع بودجه‌های پژوهشی آزادی عمل دارند، اظهار کرد: اعتبارات مصوب پژوهشی در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی قرار می‌گیرد و هیاتهای پژوهشی این مراکز هستند که در خصوص نحوه و چگونگی توزیع این بودجه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند، در واقع دانشگاه‌ها در این زمینه آزادی عمل دارند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: کمیت توزیع و تخصیص بودجه‌های پژوهشی قطعا همبستگی مستقیمی با میزان دریافتی‌ها دارد. امسال اعتبارات پژوهشی با افزایش صد درصدی به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید، البته سهمی از این اعتبارات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده‌ایم.

 

رییس سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توزیع و اجرای بودجه‌های پژوهشی در سال جدید، به سهم اعتبارات پژوهشی از یک درصد تولید ناخالص ملی دست یابیم.

 

در ادامه دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به اینکه تمام توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در خدمت دولت به ویژه در خدمت اهداف علمی، فناورانه و ایجاد اشتغال است، گفت: می‌توانیم ۸۰ درصد ازدیاد ظرفیت را در جهاد برای کمک به دولت داشته باشیم و از دولت هم می‌خواهیم که از این توانمندی‌ها استفاده کند.

 

وی همچنین بر لزوم اتحاد ملی برای استفاده از ثمرات برجام تأکید کرد.

 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا