اجتماعی و فرهنگی

انتقاد قالیباف از وضعیت اقتصادی کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدباقر قالیباف در آئین امضای تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران با وزارت علوم و تحقیقات با اشاره به سوم خردادگفت: سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این جمله حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: این یک جمله الهی بود که براساس فرهنگ قرآنی از زبان این مرد الهی بیرون آمد. این جمله عمق استراتژی رویکرد انقلاب اسلامی از ۱۵ خرداد ۴۲ تا به امروز بود و شرط تداوم انقلاب اسلامی نیز به شمار می رود.

شهردار تهران در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت:‌ یکی از چالش های جدی کشور در حوزه اقتصادی است که  مردم از این منظر آسیب می بینند و کارنامه قابل دفاعی نیز در حوزه اقتصادی نداریم.

وی در خصوص جزئیات تفاهم نامه میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:  این تفاهم نامه در حوزه مسایل فناوری و شرکت های دانش بنیان است چرا که در بیان هویت و کارکردهای تهران در طرح جامع، یکی از بندهای مورد تاکید آن است.

به گفته شهردار تهران، منطقه۱۲ تهران یکی از مراکزی است که می تواند محل مناسبی برای پارک فناوری در حوزه دانش بنیان با رویکرداقتصاد شهری باشد تا از این طریق از شرکت های دانش بنیان در آغاز کار حمایت شود.

قالیباف در بخش دیگر سخنانش به امضای تفاهم نامه احداث موزه علوم و فناوری در بوستان ولایت اشاره کرد.

به گفته شهردار تهران، موزه علم و فناوری در شهرها و کشورهای بزرگ دنیا یکی از نقاطی است که مایه افتخار و مباهات آن ها به شمار می رود و به این وسیله خود را به دنیا و توریست های خارجی معرفی می کنند اما در کشور ایران با وجود چنین عقبه علمی، جای این موزه در شهر تهران خالی است.

وی با بیان اینکه برای ساخت موزه علم و فناوری نقاط متعددی در تپه های عباس آباد و بعضی از اماکن آماده مورد بحث قرار گرفت، گفت: اما در نهایت بوستان ولایت به عنوان یک پارک اکولوژیکی مورد توافق واقع شد.

به گفته شهردار تهران، دولت و وزارت علوم و تحقیقات برای ساخت موزه علم و فناوری اعتبار و ردیف در نظر گرفته اند، به همین جهت توافق کردیم تا شهرداری تهران در بوستان ولایت زمین را در اختیار این مجموعه قرار دهد و وزارت علوم و تحقیقات نیز با اعتبار خود در آینده نزدیک مجموعه موزه علوم و فناوری را در مقیاس ملی برای شهر تهران و مردم ایران احداث کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا