اجتماعی و فرهنگی

ویزه گی های پروژه فرهنگی سراسر نمای مقاومت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا جعفری در مورد جزئیات پانورامای دفاع مقدس با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی طی سالهای اخیر، در ساخت "مجموعه فرهنگی سراسر نمای مقاومت"، از ظرفیت و توان نیروهای متخصص جوان ایرانی استفاده شده است گفت: پروژه فرهنگی سراسر نمای مقاومت (پانوراما) به دستور شهردار تهران در اولویت فعالیت‌های این شرکت قرار گرفت.

 

وی همزمانی افتتاح پروژه فرهنگی سراسر نمای مقاومت با میلاد امام زمان (ع) و سالروز فتح خرمشهر را منجر به افزایش برکت این پروژه فرهنگی دانست و افزود: این پروژه از نظر فنی و مهندسی پروژه بسیار تخصصی به شمار می‌آید.

 

جعفری با اشاره به تجهیز فنی و مهندسی لازم در پروژه اظهار کرد: ویژگی خاص این پروژه بهره‌گیری از توانمندهای مشاوران و مهندسان داخلی کشورمان است.

 

جعفری با اشاره به اینکه ضریب خطا در پروژه فرهنگی سراسر نمای مقاومت در پایین‌ترین حد ممکن است، گفت: علاوه بر مباحث زیر ساختی، بحث تولید محتوا نیز بسیار حایز اهمیت است، بنابراین تروج و گسترش ارزشها و فرهنگ دوران دفاع مقدس مورد توجه قرار دارد.

 

وی به اکران سینمایی در محوطه کروی شکل این پروژه اشاره و اظهار کرد: براساس تکنولوژی ۳۶۰ درجه تولید فیلم برای این مجموعه در دو بخش واقع گرا و انیمشین داریم و در این راستا تیم قوی از کارگردانان وارد عمل شده‌اند تا در زمینه تولید فیلم های دفاع مقدس با موضوع خرمشهر فعالیت کنند.

 

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه فیلمی با این موضوع آماده شده است که همزمان با افتتاح پروژه فرهنگی سراسر نمای حماسه دفاع مقدس در محوطه کروی نمایش داده می شود، افزود: در فضاهای کروی نمی توان فیلم های بلند به نمایش درآورد بلکه تنها فیلمهای کوتاه امکان پخش و نمایش دارند.

 

جعفری با اشاره به اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ده هزار متر مربع، زیربنای ۱۱ هزار متر مربع و حجم عملیات خاک برداری ۸۰ هزار مترمکعب انجام شده است، افزود: با توجه به کروی بودن پروژه و نداشتن ستونهای مهار کننده بنابراین خاک برداری آن به شکل کاملا تخصصی انجام شد.

 

به گفته جعفری، در این پروژه بالغ بر ۹۰۰۰ متر مکعب بتن ریزی صورت گرفته و پرده سینمایی آن ۱۸۰۰ متر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا