اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

چه پروژه هایی تا پایان سال در تهران افتتاح می شود؟

محمدخانی بابیان اینکه پروژه تکمیل ۲۰۰۰ هکتار از کمربند سبز تهران در هفته درخت‌کاری امسال به بهره‌برداری خواهد رسید ابراز امیدواری کرد تا سری نخست اتوبوس‌ها، ون‌ها و موتورسیکلت‌های برقی تا پیش از پایان سال وارد کشور شود.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه شهری خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت پویش «امیدوافتخار»، بیان داشت: پویش امیدوافتخار ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ باحضور وزیر کشور با بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در غرب آسیا آغاز شد.

وی با بیان آنکه تا امروز بالغ بر ۹۰ رویداد «امیدوافتخار» در پایتخت عملیاتی شده، اضافه کرد: پویش «امیدوافتخار» باگذشت بیش از یک‌سال عملاً به یک سیستم کنترل پروژه تبدیل شده است. بخش‌های متخلف شهرداری تلاش می‌کنند تا با تهیه و تکمیل جدول زمان‌بندی پروژه‌های عمرانی مربوط به حوزه خود را هرچه سریع‌تر با بالاترین کیفیت برای معرفی در قالب این پویش در اختیار دفتر شهردار تهران قرار دهند.

محمدخانی با تأکید بر این نکته که در پویش «امیدوافتخار» از روز نخست نیاز مردم، دربرگیری جامعه مخاطب و البته کیفیت اجرا از مهم‌ترین نکات برای انتخاب پروژه‌ها بوده است، گفت: هم‌چنین در هفته‌های نخست برگزاری این پویش کلنگ‌زنی برخی پروژه‌های مهم نیز مانند آغاز عملیات ساخت ده‌ها هزار واحد مسکونی در قالب قرارگاه جهادی مسکن یا آغاز طرح‌های بازآفرینی محلات نفرآباد یا کن نیز در برنامه این پویش قرار گرفت.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به آنکه روند ساخت پروژه‌های مسکونی کلنگ‌زده‌شده با سرعت ادامه دارد، اضافه کرد: موضوع بازآفرینی محله کن نیز که سال‌ها معطل مانده و ساختمان‌های مردم عملاً فرسوده شده بود نیز، در قالب نخستین پویش امیدوافتخار سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گرفت. حالا با مصوبات کمیسیون ماده ۵ شهروندان می‌توانند نسبت به تخریب و نوسازی املاک خود در یک چارچوب اقتصادی اقدام کنند.

وی طرح بازآفرینی محله «نفرآباد» را نیز از اتفاقات برجسته این دوره مدیریت شهری و از مهم‌ترین رویدادهای «امیدوافتخار» ارزیابی و ادامه داد: املاک نفرآباد بالغ بر ۵۰ سال بود که فریز شده و داشت روی سر مردم خراب می‌شد. با مصوبات کمیسیون ماده ۵ و مداخلات مستقیم سازمان نوسازی، طرح بازآفرینی این محله در سومین پویش امیدوافتخار آغاز شد. هم‌اکنون بیش از ۱۰ پروژه توسعه محلی از زائرسرا و پارکینگ عمومی گرفته تا مهدکودک درحال احداث است.

محمدخانی هم‌چنین روند تکمیل بالغ بر ۹۸ تقاطع نیمه‌کاره اتوبان‌های تهران را از دیگر پروژه‌های مهم «امیدوافتخار» دانست و افزود: همین ۹۸ تقاطع ناقص بالغ بر ۷۵۰ کیلومتر مسیر اضافی و ۱ میلیون لیتر مصرف بنزین روزانه به تهران تحمیل می‌کرد. در سال گذشته بالغ بر ۲۰ تقاطع اصلاح و در قالب رویداد «امیدوافتخار» تقدیم مردم شد. هم‌چنین تقاطعات مهم دیگری نیز در آینده نزدیک تکمیل و تحویل شهروندان خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران تکمیل تقاطعات کلیدی مانند تقاطع نواب-تندگویان، آبشناسان-جنت‌آباد، حکیم-تعاون، همت-اشرفی اصفهانی و اتوبان ارتش به شهرک شهید محلاتی را از مهم‌ترین پروژه‌هایی دانست که در قالب رویداد «امیدوافتخار» افتتاح و تقدیم شهروندان می‌شود.

وی هم‌چنین به پروژه‌های شاخص فضای سبز اشاره و بیان کرد: پروژه تکمیل ۲۰۰۰ هکتار از کمربند سبز تهران در هفته درخت‌کاری امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. هم‌چنین فاز نخست اکوپارک فرحزاد که روزگاری پاتوق اصلی مافیای مواد مخدر و معتادان متجاهر در تهران بود، نیز پیش از پایان سال تکمیل و تحویل شهروندان محترم خواهد شد. هم‌چنین بخش دیگری از اتوبان شهید بروجردی و فاز نخست کمربند شرقی تهران نیز در صف بهره‌برداری است.

محمدخانی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد تا سری نخست اتوبوس‌ها، ون‌ها و موتورسیکلت‌های برقی با آلایندگی صفر که از چین خریداری شده تا پیش از پایان سال وارد کشور شده و در قالب «امیدوافتخار» تقدیم شهروندان تهرانی شوند.

سخنگوی شهرداری تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد با تداوم رویداد «امیدوافتخار» و تلاش شبانه‌روزی پروژه‌های بزرگ‌تری در راستای نیاز شهروندان تکمیل و تقدیم مردم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا