اجتماعی و فرهنگی

طوفان و تندباد شدید درتهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی شمالی که از روز گذشته در حال گذر از کشور ما می‌باشد موجب بروز بارش‌های باران و تند باد شده و این شرایط امروز(جمعه) و فردا(شنبه) در مناطقی از شمال، مرکز و شرق کشورمان به‌وجود می‌آید.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت آینده بارش‌های در سواحل شمالی و شمال کشور رخ می‌دهد و گستره بارش‌ها تا ۴۸ ساعت آینده به سمت شمال‌شرق و شرق کشور کشیده می‌شود که انتظار رعد و برق و بارش‌های رگباری برای این مناطق و دامنه‌های البرز پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور شدت بارش‌های برای ساعات آینده امروز(جمعه) را در استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال سمنان دانست و گفت که این شرایط رفته رفته در ۲۴ ساعت آینده فقط در مناطق خراسمان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، شمال شرق تهران و سواحل دریای خزر باقی می‌ماند و در روز یکشنبه از شدت بارش‌ها در کشورمان کاسته شده و اکثر مناطق آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

نقشینه با اخطار وضعیت جوی امروز استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال سمنان، گفت: در این استان‌ها شرایط برای وقوع سیلاب‌های ناگهانی، صاعقه بر روی ارتفاعات، طوفان‌های تندری ، رگبارهای موقت شدید، تگرگ وجود دارد که این شرایط آب‌وهوایی می‌تواند موجب ایجاد تندبادهای شدید در سطح زمین شود که از تمامی هموطنان و سازمان‌های امدادی می‌خواهیم این اخطار و هشدار را در پایان هفته جدی بگیرند.

وی در پایان وضعیت دریای خزر و خلیج فارس را طوفانی و مواج دانست و همچنین از وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام در ساعت‌های آینده خبر داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا