سیاسی

مطالبات مردم باید اولویت مجلس دهم باشد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فاطمه حسینی با اشاره به اینکه توجه به مسائل اجتماعی و زیست محیطی از دیگر مطالبات جامعه است، اظهار کرد: این مطالبات باید در اولویت مجلس دهم قرار گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری دولت و مجلس برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: مجلس با ریل گذاری در حوزه اقتصادی می تواند راه های رسیدن به اقتصاد مقاومتی را تسهیل کند. یکی از مهم ترین حوزه هایی که مجلس به آن می تواند وارد شود، اقتصاد دانش بنیان است. مجلس با قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین می تواند زمینه شکوفا شدن اقتصاد مقاومتی را فراهم کند. کشور ما نیروی انسانی خوب و جوانان تحصیلکرده ای دارد و با تقویت اقتصاد دانش بنیان می توانیم به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

 

حسینی همچنین گفت: مجلس دهم باید آرامش بیشتری در روند قانونگذاری داشته باشد زیرا تعجیل در قانونگذاری به مشکلات ما می افزاید؛ البته در کنار قانونگذاری، تقویت بعد نظارت مجلس بسیار اهمیت دارد. انتقادات به عملکرد دولت های قبل به دلیل ضعف بعد نظارت مجلس بوده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی به درون زا و برون گرا بودن تاکید شده است، گفت: باید به تقویت تولید داخلی برای صادرات تاکید و از فرصت برجام برای جذب سرمایه گذاری برای تولید داخلی استفاده کنیم. مجلس دهم در این راستا باید در کنار دولت و نه مقابل با دولت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا