مدیریت شهری

بهربرداری خط ۷ متروی تهران در صورت تامین بودجه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار عبادالله عبداللهی روز سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه با حضور در هشت ایستگاه در حال ساخت خط ۷ متروی تهران که قرار است در فاز نخست به بهره برداری برسد، از روند پیشرفت این پروژه بازدید کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی هر چه زودتر خطوط در حال ساخت متروی تهران به نفع مدیریت شهری و شهروندان است، اظهار کرد: علاقه فراوانی داریم تا هر چه زودتر مردم شهر تهران از این خط بهره مند شوند اما مشکل عمده تامین مالی است که طی جلساتی با شهرداری تهران بزودی این مشکل مرتفع و احداث ایستگاه ها با سرعت بیشتری انجام می شود.  
سردار عبداللهی ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این پروژه در شش ماهه دوم سال جاری به بهره برداری برسد.
مدیر پروژه احداث خط ۷ متروی تهران در این بازدید که سه ساعت به طول انجامید، ضمن ارائه توضیحاتی نسبت به مشکلات این پروژه بویژه در تملک اراضی و تامین مالی اظهار داشت: شرکت مهندسی سپاسد به عنوان یکی از زیر مجموعه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حال احداث خط ۷ به عنوان عمیق ترین خط متروی تهران به طول ۲۷ کیلومتر است.
مهندس محمد نعمتی افزود: هنوز اراضی تعدادی از ایستگاه ها از سوی شهرداری تملک نشده و در اختیار ما قرار نگرفته است که این خود عاملی برای به تاخیر افتادن در زمان بهره برداری از پروژه است.
نعمتی گفت: در فاز نخست ۲۰ کیلومتر مترو با ۱۸ ایستگاه  یعنی ۸ ایستگاه بهره برداری و ۱۰ ایستگاه عبوری به بهره برداری خواهد رسید. ایستگاه های محلاتی – تقاطع ۱۷ شهریور، سعیدی ، میدان محمدی ، تقاطع خط ۱ مترو – خیابان نواب، بریانک – نواب ، نواب-آذربایجان، گیشا و میدان صنعت ۸ ایستگاه نخست بهره برداری در فاز یک خط ۷ است.
به گفته مدیر پروژه احداث خط ۷ عمیق ترین خط متروی تهران است که با خطوط ۱، ۲، ۳، ۴ و ۶ تقاطع دارد.
شایان ذکر است، خط ۷ متروی تهران از جنوب شرقی تهران از محدوده ورزشگاه تختی آغاز می شود، و با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی و میدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسیر می دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت و میدان کتابی می رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا