اجتماعی و فرهنگی

هر ۱۰ روز افتتاح یک موزه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدرضا کارگر امروز در مراسم روز جهانی موزه و میراث فرهنگی که در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری است، اظهار داشت: سال گذشته هر دو هفته یک موزه را در کشور افتتاح می‌کردیم که امسال می‌خواهیم هر ۱۰ روز یک موزه در کشور افتتاح کنیم و در سال آینده این زمان را به یک هفته و در آینده‌ نزدیک به هر روز برسانیم یعنی هر روز بتوانیم یک موزه جدید را افتتاح کنیم.

وی در ادامه افزود: سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون بازدیدکننده از موزه‌های سازمان میراث فرهنگی در کل کشور داشتیم به طوری که عید امسال بعضی روزها تنها موزه سعدآباد ۱۲ هزار نفر بازدیدکننده داشت.

مدیر کل امور موزه‌های کشور با بیان اینکه بخش خصوصی در افتتاح موزه‌ها از دولت پیشی گرفته است، گفت: برای اولین بار از تاریخ کشور افتتاح ۴۰ موزه توسط شخصیت‌های حقیقی را داشتیم.

کارگر تصریح کرد: بزرگترین ساماندهی اشیاء تاریخی در سال گذشته صورت گرفت به طوری که تنها در یک مورد فقط ۵۰ هزار شیء را ساماندهی کردیم.

به گفته مدیر کل امور موزه‌ها بزرگترین اهدای اشیا به موزه‌ها انجام شد به طوری که فردی فقط ۱۰ هزار شیء تاریخی را در اختیار موزه‌ها قرار داد.

کارگر از تصویب طرح هر خانواده یک موزه نیز خبر داد و گفت: ان‌شاءالله در آینده هر خانواده ایرانی یک موزه ولو در حد یک ویترین در خانه‌اش خواهد داشت و ما آن موزه را ثبت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا