مدیریت شهری

تا ۵ سال آینده غرفه های نمایشگاه کتاب رایگان است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدباقر قالیباف در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران که عصر امروز در محل شهر آفتاب  برگزار شد، برگزاری نمایشگا‌ه‌ها در محدوده شهری را یکی از چالش‌های مهم شهر تهران عنوان کرد و گفت: بخشی از ترافیک و آلودگی شهر تهران نیز به دلیل برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و مخصوصا نمایشگاه کتاب در شهر تهران بود، از این رو یکی از برنامه‌هایی که از یک دهه قبل در دستور کار قراردادیم خروج  نمایشگاه‌ها از شهر تهران بود.

وی ادامه داد: با وجود آنکه نمایشگاه کتاب از نمایشگاه بین المللی تهران به مصلی منتقل شد اما باز هم ایرادات و اشکالات باقی بود. به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق صورت گرفته یکی از زیرساخت‌های نمایشگاهی در شهر آفتاب آماده سازی شد. به نحوی که کار این پروژه از سال ۹۰ آغاز شده و همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به بهره برداری رسید.

شهردار تهران تصریح کرد: این مایه مسرت بود که نمایشگاه شهر آفتاب را با نمایشگاه کتاب به بهره‌برداری رساندیم چرا که برگزاری نمایشگاه کتاب در این محل فرصت مناسبی را برای ایجاد یک فضای عمومی فرهنگی با جمعیت چند میلیونی در شهر تهران فراهم کرد.

قالیباف در ادامه به بیان جزییات تفاهمنامه شهرداری تهران  و وزارت فرهنگ و ارشاد پرداخت و گفت: نفس موضوع این تفاهم نامه کمک به اهل کتاب، فرهنگ و رسانه خصوصاً رسانه های مکتوب و انتشاراتی‌های مختلف است. بر این اساس تا سال ۱۴۰۰ برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب اجاره غرفه دریافت نمی‌شود و ناشران تنها هزینه ایجاد غرفه را خواهند داشت تا  از این طریق به نوعی به حوزه نشر کتاب کمک شده و فرهنگ مکتوب تقویت شود.

شهردار تهران تصریح کرد: کمک به حوزه نشر از یک طرف باعث ارتباط ما با یکدیگر و از طرف دیگر باعث برقراری ارتباط ما با بقیه ملل خواهد شد تا تمایزها و برجستگی‌های تمدنی ما مشخص شود.

وی سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ را به معنی تقویت اقتدار و عزت ملی دانست و گفت: شهرداری تهران از این طریق به فرهنگ مکتوب کشور کمک کرده است. امیدواریم در سال آینده نیز شاهد شرایط بهتری از نظر مراجعه بیشتر شهروندان و نیز فضای شناخته شده‌تری در این خصوص در شهر آفتاب باشیم.

محمدباقر قالیباف در پایان با اشاره به رضایت ناشران از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب تأکید کرد: شاید در ابتدا بعضی از ناشران دغدغه‌هایی را برای انتقال نمایشگاه داشتند اما براساس نظرسنجی‌‌های صورت گرفته هم اکنون بیش از ۹۱ درصد ناشران تمایل دارند سال آینده نیز نمایشگاه کتاب در همین محل برگزار شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا