مدیریت شهری

آغاز عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه یادگارامام(ره) با بلوار مرزداران

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از آغاز عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با بلوار مرزداران خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس علی پیوسته با بیان آنکه روند مقاوم سازی پل های شهر تهران بر مبنای اولویت های خاصی برنامه ریزی شده است، افزود: سازه پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با بلوار مرزداران، به لحاظ مقاومت مقابل بارهای جانبی ناشی از زلزله به طور کامل بازرسی و بهسازی خواهد شد. همچنین تقویت فونداسیون، ستون ها و سرستون ها و نیز تعویض درزهای انبساط پل در دستور کار قرار دارد.

وی ایستگاه اتوبوس زیر پل و لوله های آبیاری فضای سبز را از جمله مهم ترین موانع اجرایی پروژه ذکر و در عین حال ابراز امیدواری کرد با تامین منابع مالی موردنیاز، کار مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع یادگار امام(ره)- مرزداران تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با بلوار مرزداران ۸۸ متر طول و ۱۸ متر عرض داشته و در سال ۱۳۷۷ در ۴ دهانه و به صورت کوله بسته و عرشه بتنی احداث شده است.

گفتنی است بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، ۵۰ دستگاه از پل های سواره روی شهر تهران با هدف حفظ کاربری معابر حیاتی و شریانی در مواقع اضطراری به خصوص وقوع زمین لرزه، در فهرست مقاوم سازی قرار دارند. تاکنون عملیات مقاوم سازی ۲۲ دستگاه از پل های مذکور به سرانجام رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا