اجتماعی و فرهنگی

هلال احمر و نجات ۳۸ هزار حادثه دیده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین امیرمحسن ضیایی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی ضمن تبریک سالروز میلاد امام سجاد (ع) اظهار کرد: هلال احمر یک بخش کاملاً مردمی است و به دنبال ارتباط قوی با مردم‌ است که در این راستا از مراجع و علما و تمام کسانی که مورد وثوق مردم هستند خواهش می‌کنیم که به رابطه خوب مردم با هلال احمر توصیه کنند.

وی افزود: در طول سه سال گذشته در بخش داوطلبان هلال احمر که یک بخش کاملاً مردمی است حدود ۳۹۰ میلیارد تومان کار داوطلبانه انجام شد که بیشتر عام‌المنفعه بود. رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه ۱۴ میلیون نفر از خدمات عام‌المنفعه هلال احمر استفاده کردند، گفت: ۷۰۰ هزار نفر به صورت داوطلبانه در هلال احمر این خدمات را به مردم جامعه ارائه دادند.

وی افزود: در طول سال گذشته هلال احمر کشور ۴۵ هزار مأموریت موفقیت‌آمیز انجام داد که در این عملیات‌ها ۳۸ هزار نفر نجات یافتند و ۲۸۰ هزار نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند. ضیایی با بیان اینکه خدمات گفته شده بخش کوچکی از ظرفیت جمعیت هلال احمر است، گفت: جمعیت جوانان نیز زیر مجموعه هلال احمر خدماتی انجام می‌دهد و با توجه به اینکه نیمی از کشور را جوانان تشکیل می‌دهند با ارائه برنامه‌هایی برای اوقات فراغت و آموزش‌های صحیح تلاش می‌کنیم تا افراد مفیدی را در جامعه تربیت کنیم.

وی با اشاره به داوطلبان طرح سلامت‌یار گفت: در این بخش مردم به صورت داوطلبانه در هلال احمر آموزش می‌بینند و در کنار کادر امدادی و درمانی هلال‌احمر در حوادث کنار بیماران در بیمارستان‌ها حاضر می‌شوند و مراقبت مهربانانه انجام می‌دهند.

ضیایی خاطرنشان کرد: امروز خانه هلال احمر به صورت نمادین در قم افتتاح شد که این خانه‌ها نزدیک مردم و در روستاها قرار دارد که خدمات مناسبی را به مردم ارائه می‌دهد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا