اجتماعی و فرهنگی

مرمت پل‌های پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا جاوید  در مورد وضعیت بهسازی پل‌های پایتخت با بیان اینکه شرکت "یادمان سازه" بهسازی پل‌ها و تقاطع های غیر همسطح را برعهده دارد،  گفت: مقاوم‌سازی سازه‌ها در سال جاری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه وظیفه مرمت، نگه‌داشت، بازساز ی و مقاوم سازی پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح برعهده این شرکت(یادمان سازه) است، اظهار کرد: بهسازی  کمک شایانی به ارتقای کیفیت و نگهداشت پل‌ها و سازه‌ها خواهد کرد.

جاوید با بیان اینکه نرم افزار پایش مکانیزه پل‌ها تهیه شده است، گفت: طی برنامه پنج ساله پل‌ها و سازه‌های پایتخت بهسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بهسازی پل پارک وی در دستور کار قرار داد، در مورد وضعیت پل شهرک آزمایش نیز گفت: پل شهرک آزمایش فلزی بوده و دارای طراحی خاص است و برهمین اساس نیاز به نوع آسفالت خاص به نام اپوکسی است؛ اما با این حال در تیرماه مرمت و بهسازی این پل آغاز خواهد شد.

جاوید در پاسخ به این سوال که چه تعداد پل طی سال جاری مرمت می شوند گفت: امسال ١۶٠پل به صورت تخصصی مرمت می شوند و همچنین١٢پل نیز مورد عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای قرار می گیرند که  پل هایی از جمله چمران-ملاصدرا، همت-کردستان، امام علی(ع)-بابایی، مدرس-حقانی مورد مرمت اساسی قرار خواهند گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا