مدیریت شهری

شهرداری تهران تصمیمی در خصوص خرید واگن‌های چینی ندارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حسن آصفری افزود: با توجه به وجود واگن‌سازی متروی تهران و واگن‌سازی متروی اراک، به جز برخی قطعات که تا کنون فن‌آوری تولید آن‌ها در داخل کشور فراهم نشده و آن‌ها را باید از طریق واردات تأمین نماییم، تقریباً نیازی به خارج از کشور وجود ندارد.

وی با اعلام این که اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های اقتصادی مقاومتی، حمایت از تولید داخل را مورد تأکید قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: توانمندی امروز کشورمان در زمینه تولید واگن‌های مترو از مصادیق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بازدید خود از کارخانه واگن‌سازی متروی تهران، ‌اظهار کرد: این کارخانه از ظرفیت بالایی برای تولید واگن‌های مترو برخوردار است و با توجه به حجم بالای رفت و آمدهای روزانه در خطوط متروی تهران و نیاز شدید به ورود واگن‌های جدید به این خطوط،‌ لازم است صد در صد ظرفیت کارخانه مذکور مورد استفاده قرار گیرد.

آصفری با بیان این که شبکه ریلی از ایمن‌ترین شبکه‌های حمل و نقلی در دنیا محسوب می‌شود، تصریح کرد: توسعه فعالیت شبکه حمل و نقل ریلی نه تنها باعث افزایش ایمنی شهروندان می‌شود، بلکه اشتغال‌زایی و افزایش نقدینگی را نیز به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد شکایت چندی پیش خود از شهرداری تهران در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بابت واردات واگن‌های مترو از چین، خاطرنشان کرد: با توجه به نامه کتبی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، به نظر می‌رسد شهرداری تهران تصمیمی در خصوص خرید واگن‌های چینی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا