شورای شهر

ریشه مشکلات ترافیکی تهران نبود مطالعات است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین به نقل از شورای اسلامی شهر تهران با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری اجازه داده شد تا سهام شرکت مطالعات جامع حمل ونقل وترافیک را خریداری کند.

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای خرید سهام شرکت مطالعات جامع حمل ونقل وترافیک» گفت: ریشه بسیاری از مشکلات ترافیکی موضوعات مرتبط با شهرسازی است و مشکلات ترافیکی که امروز با افتتاح فروشگاه‌های بزرگ شاهد آن هستیم به خاطر نبود مطالعات ترافیکی است.

وی اعلام کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با خرید این سهام و بازگشت این شرکت به شهرداری به شرطی موافق است که اکثر سهام در اختیار شهرداری باشد.

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص گفت: این شرکت، شرکتی دانش بنیان برای طرح‌های جامع شهر است، و ضمن موافقت با این لایحه باید اساسنامه آن ظرف مدت یک ماه به صحن شورای شهر ارائه شود.

محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت وجود این شرکت در شهرداری اظهار داشت: اگر درپروژه‌ها درصد ناچیزی صرف مطالعات شود، بودجه مصرفی مطابق با نیازهای شهری و به صورت دقیق هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز نیاز وجود این شرکت کاملا احساس می‌شود گفت: می‌توان در هیئت مدیره این شرکت افرادی از حوزه‌های شهرسازی و عمران و سایر حوزه‌ها با محوریت حمل و نقل و ترافیک قرار داد تا همه در جریان سیاست گذاری‌های ترافیکی شهر قرار گیرند.

اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: این شرکت سابقه ۲۳ سال کار در این حوزه را دارد و می‌‌توان ادعا کرد که آمارها و ارقام استراتژیکی که در این شرکت وجود دارد در هیچ شرکت دیگری نیست.

وی اظهار داشت: موضوع سهام داران نیز قابل حل است و می‌توان از حوزه‌هایی همچون شهرسازی در هیئت مدیره این شرکت دعوت کرد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص گفت: طرح جامع نیز به همین صورت است، به گونه‌ای که افراد در تخصص‌های مختلف اطلاعات و موضوعات خود را ارائه می‌کنند و در نهایت شهرسازان اقدام به جمع بندی موضوع و طراحی، طرح جامع شهر می‌کنند.

حبیب کاشانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این لایحه گفت: جمع بندی‌های کارشناسی این موضوع را به ما نشان داد که شهر نیاز به وجود چنین مرکزی دارد.

وی بازگشت این شرکت را نقطه عطفی برای مدیریت شهری دانست و گفت: اعضای شورای شهر در جایی که دیدند شهر نیاز به جای تخصصی دارد از نظرات خود صرف نظر کردند. گره‌های ترافیکی در شهر باید برطرف شود و برای این موضوع می‌توان از نظرات سایر معاونت‌ها در این موضوع بهره مند شد.

در نهایت مصوب شد که شهرداری سهام دار عمده این شرکت شده و بر همین اساس اساسنامه آن برای تصویب به شورای شهر تهران ارائه شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا