ورزشی

المپیک از نگاه هادی ساعی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین هادی ساعی در پاسخ به این سوال که آیا با مشغله‌هایی که دارید از شرایط تکواندو خبر دارید یا خیر، گفت: مردم همیشه به ما لطف دارند و در دیدارهایی که بعضا بین ما و آنها رخ می‌دهد، همیشه از شرایط تکواندو از من و دیگر قهرمانان از حال و هوای این رشته سوال می‌پرسند. به هر حال ما هم عضو خانواده تکواندو هستیم و از تمام شرایط این رشته و ملی پوشان مطلع هستیم، هر چند که یک مقدار فاصله بین ما و تکواندو به خاطر شرایطی که رخ داده وجود دارد اما اگر خودمان هم نخواهیم بازهم جزء خانواده تکواندو هستیم.

وی در ادامه افزود: دورادور از شرایط تکواندوکاران المپیکی نیز مطلع هستم. ملی‌پوشان با من در ارتباط هستند و برخی مواقع سوال‌هایی نیز از من می‌پرسند.

ساعی در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور سه دوره ای که در المپیک داشتید شرایط المپیک برزیل را برای ملی‌پوشان چطور پیش‌بینی می‌کنید، عنوان کرد: ببینید شرایط هر سه تکواندوکار المپیکی ما در بخش مردان ایده‌آل است. فقط یک مقدار آسیب‌ دیدگی‌هایی دارند که امیدوارم تا قبل از المپیک مصدومیت آنها برطرف شود تا بدون هیچ گونه آسیب‌دیدگی در المپیک حضور پیدا کنند. به هر حال در ورزش حرفه‌ای آسیب‌ دیدگی جزئی از آن است. نمی‌توانیم اینطور بگوییم که یک ورزشکار حرفه‌ای هیچ آسیبی نداشته باشد. به نظرم اگر یک ورزشکار حرفه‌ای آسیب نداشته باشد ورزشکار حرفه‌ای نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: اینکه یک ورزشکار چطور بتواند خود را با تمام شرایط وفق دهد مهم است. اینکه با آن شرایط بتواند خود را به المپیک برساند و مدال کسب کند مهم‌تر از آن است. برخی از ورزشکاران هستند که با کوچکترین آسیب‌ دیدگی عملکرد آنها پایین می‌آید. این یعنی از دست دادن اعتماد به نفس، اما ورزشکاران ما چنین خصوصیاتی را نباید داشته باشند. ورزشکار حرفه‌ای کسی است که بتواند خود را با تمام شرایط موجود سازگار کند و در المپیک به بهترین مدال برسد. المپیکی تمرین کردن و المپیک فکر کردن بزرگترین راه رسیدن به مدال است. خوشبختانه تمام شرایط برای هرچهار المپیکی تکواندوی ما مهیا است.

قهرمان سه دوره المپیک در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما برای تیم ملی تکواندو در المپیک برزیل چیست، گفت: خوشبختانه ملی‌پوشان المپیکی ما در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی را دارند. هر سه تکواندوکار ما در بخش مردان شانس کسب مدال طلای المپیک را دارند. اگر شرایط آنها ایده‌آل باشد قطعا توان کسب سه مدال المپیک را دارند. برای هر سه آنها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که بتوانند بهترین نتایج را در المپیک به دست بیاورند.

ساعی در پایان صحبت‌های خود در مورد حضور کیمیا علیزاده در المپیک برزیل، گفت: حضور در رویداد المپیک بزرگترین آرزوی هر ورزشکاری است، کیمیا علیزاده نیز تجربه حضور در این رویداد مهم را نداشته است، اما او مدال مسابقات جهانی و گرند پری را در کارنامه ورزشی خود دارد و امیدوارم با تجربه‌ای که در رویداد‌های بزرگ کسب کرده بتواند در المپیک برزیل به موفقیت بزرگی برسد. ورزشکاران ما در بخش مردان و بانوان فقط باید به این خودباوری برسند که می‌توانند کارهای بزرگ هم انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا