اجتماعی و فرهنگی

گشت امنیت اخلاقی و باغ تالارهای مختلط از نگاه وزیر کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان ناجا در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در مورد ساز‌و‌کار گشت امنیت اخلاقی اظهار داشت: این موضوع آنگونه که مطرح شده نبوده و جزو کارهای جاری نیرو بوده است.

وزیر کشور تصریح کرد: قرار بود در جهت تقویت نیروها از نیروهای آماده و استراحت در ساعت استراحت بیشتر استفاده شود تا در حوزه سرقت، اخاذی، درگیری و برخی اقدامات دیگر بتوان بهره برد.

رحمانی فضلی گفت: طرح این موضوع به گونه‌ای شد که متمرکز بر عفاف و حجاب بود؛ البته کسانی که این موضوع را رعایت نمی‌کنند و به تذکرات وقعی نمی‌نهند نیز به آنها تذکر داده شده و با آ‌نها برخورد می‌شود.

وزیر کشور با بیان این مطلب که لازم است این طرح در شورای امنیت و تامین مطرح شود تصریح کرد: این موضوع یک موضوع بین بخشی بوده؛ البته ناجا در حوزه عمومی و خیابان موظف است اما دستگاه‌های مختلف نیز مسئولند و بنابراین برای هماهنگی بیشتر و اثربخشی لازم است در شورای امنیت مطرح شود با حضور همه نیروها در حوزه  اجتماعی و اخلاقی در حوزه احتماعی به بحث گذاشته شود.

رحمانی فضلی در خصوص انتقال نمایشگاه‌ها به نمایشگاه شهر آفتاب و برگزاری دوباره برخی از آنها در مکان قبلی گفت: مسئول ا ین کار نیستم؛ ما هم به عنوان ناجا و وزارت کشور از اینکه این اماکن موجب افزایش ترافیک می‌شوند راضی نیستیم؛ نمایشگاه کتاب که منتقل شده و ساز و کار که تکمیل شود با آمادگی بیشتر بقیه نمایشگاه‌ها نیز منتقل می‌شود.

این مقام ارشد وزارت کشور در پاسخ به سوالی درخصوص انتقال مواد مخدر به واسطه منجنق در مرزها گفت: این طور اتفاقات بوده اما ناجا و مرزبانی مستقر بوده و موارد را رصد می‌کنند؛ امکان این کار در سطح وسیع نیست.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد خبر منتشر شده در شبکه‌های مجازی پیرامون سوءقصد و ترور میرمحمود موسوی کارمند وزارت امور خارجه اظهار داشت: بنده این موضوع را از فرمانده ناجا پرسیدم که آیا گزارشی داشته‌اند که دو بار یا سه بار این مساله رخ داده است که ایشان گفتند تا به حال گزارشی نداشته‌ایم و ایشان دستور پیگیری داده‌اند و قضیه به جد دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: ما در کل این اتفاقات را روزانه به صورت خفت‌گیری و زورگیری داریم؛ در مورد این حادثه برآوردهای اولیه نیرو حاکی از آن که از نوع زورگیری بوده اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.

رحمانی فضلی درمورد امنیت انتخابات اخیر اعلام کرد: مورد امنیتی خاص و ویژه انتخابات نداشته‌ایم؛ اما همیشه در معرض اقدامات تروریستی برنامه‌ریزی شده در مرزها هستیم که با احاطه کامل و رصد اطلاعاتی تاکنون موفق به اجرای آن نشده‌اند.

وی افزود: در نقاط درون شهری و تهران حملات تروریستی نداشته‌ایم.

این مقام ارشد وزارت کشور در خصوص نقش نیروی انتظامی در فعالیت‌های اقتصادی کشور بیان داشت: بستر فعالیت‌های اقتصادی، امنیت است؛ اگر امنیت اقتصادی نداشته باشیم فعالیت اقتصادی نداریم.

رحمانی فضلی با تاکید بر این مطلب که مسئولیت امنیت داخلی با نیروی انتظامی است اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که از ظرفیت نیروی انتظامی برای ثبات امنیت استفاده کرده تا سرمایه‌گذاران داخلی و هم سرمایه‌گذاران خارجی برای فعالیت اقتصادی اقدام کنند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درمورد برگزاری مراسم مختلف در باغ‌ها و چگونگی نظارت بر آنها تصریح کرد: قانون محدودیت مکانی و زمانی برای اجرای ابلاغ ندارد و هرگونه خلاف شئونات اسلامی که در هر کجا رخ دهد و در معرض عموم باشد با ان برخورد می‌شود.

وی گفت: اگر این مسائل در جاهایی باشد که برای افراد مزاحمت ایجاد کند و از جمله باغات و اینکه برخی افراد سودجو این باغ‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهند نیروی انتظامی هرکجا با این موارد روبرو شود برخورد می‌کند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگری درمورد نمره دادن به عملکرد ناجا گفت: من اهل نمره دادن نیستم.

وی در خصوص وقوع درگیری قومی در برخی از استان‌ها اظهار داشت: ما درگیری قومی نداریم اما برخی اتفاقات در جایی می‌افتد که بین خانواده‌ها و در خصوص مسائل محلی نه سیاسی و امنیتی؛ البته ناجا ورود می‌کند و قوه قضاییه نیز وارد می‌شود و استانداران نیز در شورای تامین آن را مدنظر دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا