اجتماعی و فرهنگی

آماده‌باش اورژانس در ایام محرم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  دکتر پیر حسین کولیوند درباره خدمات اورژانس در روزهای تاسوعا و عاشورا، گفت: ایام تاسوعا و عاشورا از روزهایی هستند که برای کاهش میزان خسارت‌ها نیازمند مدیریت جمعیت است.

وی با بیان اینکه اورژانس کشور نیز در این حوزه آمادگی دارد که وظیفه خود را در راستای خدمت‌دهی امدادی، بهداشتی و پزشکی-درمانی به مردم ارایه دهد، افزود: بر این اساس از روز نخست آغاز ماه محرم نیروهای اورژانس با توجه به بالا رفتن میزان تردد در سطح مناطق مختلف، در حالت آماده باش هستند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه در این ایام ۲۰ فروند بالگرد اورژانس در حالت آماده‌باش هستند، عنوان کرد: شعاع عملیاتی هر یک از این بالگردها ۱۵۰ کیلومتر است.

کولیوند گفت: همچنین در این ایام ۱۲ هزار و ۷۰۰ نیروی اورژانسی با حضور ۶۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳۵۰۰ دستگاه آمبولانس و ۴۰ دستگاه موتورلانس برای خدمت به مردم در حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای اورژانس و نیروهای اورژانسی برای داشتن خدمت مطلوب نیاز است، سرعت رسیدن به محل حادثه است، اظهار کرد:  بر این اساس از تمامی روسای هیات‌های مذهبی می خواهیم که محورها را برای تردد آمبولانس‌ها باز نگه دارند.

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، کولیوند گفت: در عین حال پایگاه‌های جاده‌ای و شهری اورژانس تا پایان این ایام در حالت آماده‌باش هستند و همچنین تیم های اورژانسی در میادین اصلی و محورهای پرتردد مستقر می‌شوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا