سیاسی

خواست دولت از مجلس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اسحاق جهانگیری در همایش فرایند قانون گذاری ، الزامات و راهکارها که در محل مجلس قدیم و با حضور جمعی ازمنتخبان مجلس دهم برگزار شد به تبیین مسائل مهم کشور در بعد اقتصادی و اولویت‌های پیش روی کشور پرداخت.

جهانگیری ۲

وی با تبریک به منتخبان مجلس دهم و ابراز امیدواری از انجام مسئولیت مهم منتخبان همراه با موفقیت از رئیس مجلس برای برگزاری چنین جلسه‌ای قدردانی کرد.

جهانگیری در ادامه گفت: خداوند را سپاس می‌گویم که به دولت تدبیر و امید توفیق برگزاری انتخاباتی مطمئن را فراهم کرد که در آن امکان رقابت تمام سلایق و گرایش‌ها در نهایت امنیت فراهم شد. باید همه قدردان ملت هوشمند و آگاه ایران باشیم که به درخواست رهبر دور اندیش انقلاب پاسخ داد و حماسه ملی مشارکت در دور اول و دوم انتخابات را رقم زد. و فرایند مردم سالاری را نشان داد.

وی افزود:‌این انتخابات نشان داد که باز هم مردم در سرنوشت خود حاکم‌اند و حق خود را به خوبی می‌شناسند و از این حق در هر شرایطی به خوبی استفاده می‌کنند. در این بین وظیفه‌ی دولت این بود که زمینه حضور برای همه شهروندان را فراهم کند و نهایت امانت داری را در آرای مردم داشته باشد.

به گفته جهانگیری تشکیل مجلسی توانمند و آیینه جامعه با پشتوانه‌ای از سلایق و گرایش‌های مردم قدم بزرگی در راه توسعه ملی و همه جانبه است که مردم با آرائ‌خود چنین چیزی را نشان دادند.بهار امسال بسیار خوب شروع شد که این نشان می‌دهد امسال سال بسیار خوبی برای کشور خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد:‌ از این پس دولت و مجلس به عنوان دو قوه مستقل و دو بازوی مهم و توانمند نظام و برآمده از آراء مردم وظیفه سنگین‌تر از گذشته یعنی پاسخگویی به مطالبات مردم را بر دوش دارد . کما این که پیام انتخابات اعتدال ، عقلانیت، پیشرفت، بازگشت به قانون، مبارزه با مفاسد، بهره برداری از حداکثر فرصت‌های تاریخی، ارتقاء سطح زندگی و معیشت مردم بود.

جهانگیری با بیان اینکه دولت در سال ۹۲ کار خود را در شرایط بسیار دشواری آغاز کرد گفت: دولت با همه محدودیت‌ها توانست تنگناهای فراوان به وجودآمده در عرصه‌ی بین‌المللی و ملی را به حداقل برساند. در عرصه‌ی بین‌المللی با انتخاب تیم مذاکره کننده قوی و دیپلماسی هوشمند و حمایت‌های رهبری و تدابیر راهگشای ایشان در کنار پشتیبانی قوای یکدیگر و حمایت اکثریت قاطع مجلس بخصوص رئیس مجلس آقای لاریجانی، دولت توانست یکی از پیچیده‌ترین مذاکرات جهانی را در بین ۶ قدرت بزرگ جهانی به نتیجه برساند. آقای لاریجانی شجاعانه و مدبرانه در مقطع خاص و حتی با گذشت از خود حمایت همه جانبه را از اجرای برجام عملیاتی کرد تا در نهایت با به نتیجه رسیدن این مذاکرات حقوق هسته‌ای ملت ایران به رسمیت شناخته شده و تحریم‌های ظالمانه برداشته شد.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهور با بیان این که اهمیت دوره پسا برجام از دوره قبل کمتر نیست گفت: از این پس دولت و مجلس نیازمند همراهی و همکاری هر چه بیشتر و فشرده تر برای پاسخگویی به نیازهای توسعه‌ای و حل و فصل مسائل داخلی و منطقه‌ای و جهانی هستند.

وی با بیان اینکه ما در جهان با مسائل پیچیده‌ای برای اجرای برجام رو برو هستیم گفت: همانطور که آقای لاریجانی گفتند امروز شرایط ویژه و پیچیده‌ای در منطقه حاکم است که باید با تدابیر ویژه و در نهایت هوشمندی و درایت مسائل منطقه را پیگیری کنیم و به سرانجام رسانده و مسائل داخل کشور را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد:‌که باید اولویت‌های پیش رو همسو با رای مردم و نظر رهبری شناسایی شده و بر مبنای آن حرکت کرد. اولویت‌هایی که در دستور کار دولت است و یقینا مجلس باید دراین مسیر با برنامه ورود پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا