بودجه هوشمندسازی تهران، افزایش یا کاهش

بودجه ماموریت "توسعه مدیریت و هوشمند سازی " در بودجه کلان پیشنهادی شهرداری تهران برای سال ۹۷ توسط شورای شهر تهران کاهش یافت . این جمله ای بود که طی روزهای گذشته به کرات در رسانه ها بازتاب داشت.

خواننده با خواندن این جمله ابتدا فکر می کند و متعجب می شود که چرا شورای شهر حکم به کاهش هوشمندسازی شهر داده است مگر نه آنکه هوشمند سازی باعث تسهیل کارها و فعالیت ها ، کاهش هزینه ها و نهایتا افزایش شفافیت و فواید متعدد دیگر برای شهروندان و شهر می شود . پس چرا شورای شهر در اقدامی عجیب حکم به چنین کاهشی داده است؟!
 

در توضیح باید اشاره کرد بودجه جامع ماموریت "توسعه مدیریت و هوشمند سازی " متشکل از موارد متعددی همچون اعتبارات حقوق و دستمزد،نگهداری ساختمان و تاسیسات ساختمان های شهرداری،پرداخت دیون و بودجه زیرساخت های شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک است.
 

کاهش بودجه حوزه ماموریت توسعه مدیریت و هوشمند سازی صرفاٌ در بخش نگهداری ساختمانها و تاسیسات شهرداری و مزایای کارکنان شهرداری به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید و کاهش اعتبارات پیش بینی شده برای پرداخت دیون و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات خط قرمز کمیته بودجه و نظارت بود که این نظر به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه رسید و صحن شورا هم از این تصمیم حمایت کرد.
 

بر همین اساس اعتبارات برنامه های ایجاد و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات،توسعه خدمات شهرداری الکترونیک و توسعه خدمات شهر الکترونیک (شهر هوشمند) از رقم ۲,۰۵۹,۰۰۰,۰۰۰.۰۰۰ ریال در سال ۱۳۹۶ به رقم ۲,۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰.۰۰۰ ریال افزایش یافته است، یعنی افزایش ۳۴۴,۰۰۰,۰۰۰.۰۰۰ ریال اعتبار در این حوزه را شاهد بوده ایم.
 

لذا بودجه هوشمند سازی شهر علی رغم انقباضی بودن بودجه شهر افزایش یافته است و سخت گیری های متعدد مالی شهرداری نتوانست از افزایش بودجه هوشمند سازی در کنار افزایش خوب بودجه حوزه حمل و نقل و ترافیک توسط شورا جلوگیری نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا