صفحه اصلیمدیریت شهری

واکنش مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ترافیک پایتخت در روزهای بارانی: غیرعادی نیست

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ترافیک در روزهای بارانی طبیعی است،‌ گفت: خود مدیریتی چاره مقابله با این معضل است و تنها مسؤولان نقش مقابله با‌ ترافیک را ندارند.

به گزارش شوراآنلاین، یوسف حجت مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تمهیدات معاونت حمل و نقل برای کنترل ترافیک و پیشگیری از وقوع گره ترافیکی در روزهای بارانی اظهار داشت: نخستین اقدامی که در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود خود مدیریتی شهروندان است و مردم باید بدانند که همیشه جهت پیشگیری از گره‌های ترافیکی تنها مسئولین نقش ندارند بلکه استفاده عموم مردم از مترو و اتوبوس می‌تواند در کاهش بار ترافیکی سهم مهمی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای عمومی باید اصلاح شود، گفت: متاسفانه برخی از راننده‌های تاکسی تخلف کرده و برای منافع شخصی نرخ کرایه‌ها را افزایش می‌دهند که هر چند شهرداری بر این مسئله نظارت می‌کند ولی خود رانندگان و شهروندان باید رفتارهایشان را اصلاح کنند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: مترو به هیچ عنوان تحت تاثیر شرایط جوی قرار نمی‌گیرد و استفاده از آن سبب کاهش ترافیک به ویژه در روزهای بارانی می‌شود. که در حال حاضر ۵ خط اصلی مترو سرفاصله حرکت قطارها کاهش و به ۳ و نیم دقیقه رسیده است.

حجت بیان داشت: در خط ۶و۷ به دلیل ملاحظات فنی سرفاصله حرکت قطارها در حال حاضر ۱۲ دقیقه است ولی با افتتاح خطوط جدید و کاهش سر فاصله حرکت قطارها ظرفیت جابجایی مسافر ۵۰درصد بیشتر شده است. البته تعداد مسافر علیرغم این مسئله تنها ۵ تا ۶ درصد بیشتر شده است.

وی گفت:‌پایین بودن قیمت بنزین سبب شده هنوز میل به استفاده از خودروهای شخصی زیاد باشد و این موضوعات نیز به تدریج نیاز به اصلاح دارد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مردم باید در روزهای بارانی خود مدیریتی کنند و وقوع ترافیک در چنین مواردی در همه دنیا ممکن است به وقوع بپیوندد و موضوع غیرعادی نیست.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا