اجتماعی و فرهنگی

قرار گرفتن ۱۵ میلیون نفر تحت پوشش پیشگیری از اعتیاد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن روشن پژوه  افزود: برنامه های پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی شامل برنامه های آموزشی یا ارائه خدمات در تیم های اجتماع محور بوده و هدف از اجرای این برنامه های اجتماع محور، توانمند سازی مردم برای کنترل عوامل موثر بر سلامتی است.


** ۶۰۰ هزار نفر خدمات درمانی اعتیاد دریافت کردند
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: از سال گذشته تاکنون، واحدهای ارائه خدمت درمان اعتیاد به ۶۰۰ هزار نفر خدمت ارائه کرده اند.
وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات سرپایی و اقامتی در حوزه درمان و همچنین اجرای برنامه کاهش آسیب خاطرنشان کرد: بیش از ۲۶۰۰ واحد ارائه خدمت درمانی اعتیاد در کشور فعالیت دارند.
روشن پژوه ادامه داد: حدود ۱۱۰۰ مرکز سرپایی اعتیاد، ۱۱۵۰ مرکز اقامتی اعتیاد و ۲۰ مرکز درمانی اجتماع محور موسوم به «تی سی» در کشور فعالیت دارند و علاوه بر آن برنامه کاهش آسیب به دو صورت سیار یا ثابت ارائه می شود.

** ارائه خدمات بازتوانی به معتادان بهبود یافته
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: این معاونت در حوزه بعد از بهبودی بیماران معتاد یعنی بازتوانی و جامعه پذیری نیز مداخلاتی دارد.
روشن پژوه افزود: مراکزی بطور اختصاصی به بهبودیافتگان از اعتیاد خدمت ارائه می دهند که این خدمت می تواند مشاوره یا درمان های تکمیلی یا آموزش های شغلی، سبد کالا، ارجاع به سیستم های درمانی و سرپناه به عنوان خانه میان راهی باشد.
وی تاکید کرد: بهزیستی تنها عضو اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است که در تمام حوزه های پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی اعتیاد، خدمات ارائه می دهد. 
معاون سازمان بهزیستی یادآور شد: بطور مثال بهزیستی در حوزه پیشگیری، برنامه های اجتماع محور در محیط های کار، محلات و مهدهای کودک اجرا کرده و کارزارهای رسانه ای برگزار می کند. همچنین خط ملی اعتیاد با شماره تماس ۰۹۶۲۸ در حوزه پیشگیری ارائه خدمت می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا