ورزشی

استانبول آخرین شانس المپیکی شدن سوریان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین آخرین مسابقات گزینشی المپیک به صورت جهانی روزهای ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در استانبول ترکیه برگزار می‌شود که دو نفر راه یافته به دیدار فینال این مسابقات سهمیه حضور در المپیک را کسب می‌کنند. حمید سوریان، نماینده کشورمان برای کسب سهمیه باقیمانده در وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی روز جمعه به میدان می‌رود.

تاکنون نمایندگان ۱۷ وزن در اوزان مختلف کسب سهمیه کرده‌اند، اما هنوز تعدادی از کشتی‌گیران مطرح به همراه نماینده کشورمان نتوانسته‌اند سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل در وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی را کسب کنند که می‌توان به نام‌هایی همچون ایو آنگلوف، قهرمان جهان از بلغارستان، ریواز لاشخی، نایب قهرمان المپیک از گرجستان، پیتر مودوس، دارنده مدال برنز جهان و المپیک از مجارستان، رومن آمویان، دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان و برنز المپیک از ارمنستان، جسی تیلکه از آمریکا، ارهان کاراکوش از ترکیه و دمیترو تسیمبالیوک از اوکراین اشاره کرد.

این رقابت‌ها در سطح جهانی برگزار می‌شود و کشورهایی که تاکنون سهمیه المپیک را در اوزان شش گانه کسب نکرده‌اند، می‌توانند نمایندگان خود را به این مسابقات اعزام کنند. نمایندگان کشورمان تاکنون شش سهمیه کشتی آزاد و پنج سهمیه کشتی فرنگی را کسب کرده‌اند و فقط کسب سهمیه وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی باقیمانده است.

حمید سوریان فرنگی‌کار وزن ۵۹ کیلوگرم کشورمان به همراه محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، حسام الدین جعفری سرپرست این تیم و رامین امیرساسان متخصص تغذیه تیم‌های ملی عصر دیروز برای شرکت در رقابت‌های گزینشی المپیک در کشور ترکیه راهی استانبول شدند.

* برنامه برگزاری این مسابقات به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه:

ساعت ۱۴ تا ۱۴:۴۵: وزن کشی تمام اوزان کشتی فرنگی

جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه:

ساعت ۱۰ تا ۱۵ و ۱۸ تا ۲۰: مسابقات مقدماتی، رده بندی و فینال تمام اوزان کشتی فرنگی

شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه:

ساعت ۱۰ تا ۱۵ و ۱۸ تا ۲۰: مسابقات مقدماتی، رده بندی و فینال تمام اوزان کشتی زنان

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه:

ساعت ۱۰ تا ۱۵ و ۱۸ تا ۲۰: مسابقات مقدماتی، رده بندی و فینال تمام اوزان کشتی آزاد

اختلاف ساعت ایران با ترکیه ۹۰ دقیقه است به طوری که ساعت ۱۰ به وقت ترکیه ۱۱:۳۰ به وقت ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا