اجتماعی و فرهنگی

ساخت ۱۵ مدرسه خیرین در جیرفت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد اسکندری‎نسب بعد از ظهر امروز در همایش معلمان این شهرستان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس حدود ۵ هزار معلم و ۳۶ هزار دانش‎آموز شهید از قشر فرهنگیان تقدیم نظام و انقلاب شده است.

وی امام خمینی(ره) را بزرگترین معلم تاریخ ایران دانست و بیان داشت: ایشان نیز با رهبری‎های خردمندانه و دلسوزانه خود توانستند مردم را در مقابل استکبار متحد کنند تا اکنون ما به امن‎ترین کشور دنیا تبدیل شویم.

اسکندری‎نسب تصریح کرد: معلمان با کمترین انتظار در جای‌جای کشور و حتی محروم‎ترین نقاط حضور یافته، پرچم علم را برافراشته نگاه داشتند و رسالت خود را به بهترین نحو انجام دادند و همین امر موجب شده است که بتوانند، اعتماد جامعه را به خود جلب کنند.

وی افزود: اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت نیز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‎های دولت تدبیر و امید برنامه‎های خود را به خوبی اجرا کرده و از این رهگذر افتخارهای بسیاری به دست آورده است.

اسکندری‎نسب عنوان کرد: با وجود تمام مشکلات و محدودیت‎ها در بحث فضای آموزشی و تجهیزات و امکانات توانسته‎ایم در مقاطع تحصیلی مختلف رشد قابل توجهی نسبت به سال‎های گذشته داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه در بحث راه‎اندازی فناوری نانو جزو نخستین شهرستان‎ها در سطح استان بوده‎ایم، ادامه داد: همچنین مرکز رشد دانش‎آموزی را ایجاد کرده و در آینده تجهیز می‎کنیم.

وی از راه‎اندازی پارک علم و فناوری در جیرفت خبر داد و گفت: فعالیت‎های تحقیقی و پژوهشی نیز با فعال کردن پژوهش‎‎سرای دانش‎آموزی در دستور کار قرار دارد.

اسکندری‎نسب با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در بحث کسب رتبه‎های کنکور و برگزاری کلاس‎های ویژه این آزمون از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشتیم، اضافه کرد: با توجه به اهمیت نخبه‎پروری یک باب سالن مطالعه برای دانش‎آموزان ایجاد شده است.

وی با تأکید بر توانمندسازی معلمان اظهار داشت: بر اساس این مقوله تعداد زیادی از فرهنگیان از فعالیت‎های آموزشی استان‎های همجوار بازدید کرده و از برگزاری کلاس‎های آموزشی بهره‎مند شدند.

اسکندری‎نسب خاطرنشان کرد: در بخش پرورشی نیز از جمله شهرستان‎هایی بودیم که با راه‎اندازی و احیا دارالقرآن‎ها طی سال‎های گذشته در این عرصه گام برداشتیم که ماحصل آن بهره‎مندی حدود ۱۰ هزار نوآموز و ۵ هزار فرهنگی از خدمات و برکات آن‎ها بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید با کمترین منابع و مدیریت صحیح و کارشناسی بر نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات در این راستا گام برداشتیم.

وی بیان داشت: معلمان نباید ظرفیت و توانایی‎های خود را نادیده بگیرند و نقش خود را کم‎رنگ بپندارند، زیرا ظرفیت نیروی انسانی و سرمایه‎های این مملکت در دستان آنان است.

اسکندری‎نسب با تأکید بر مشارکت مردم در پروژه‎های آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون به فضل الهی با تشکیل مجمع خیران مدرسه‎ساز ۱۵ مدرسه در سطح شهرستان احداث شده و یا در حال ساخت است، باید مروج و مبلغ مشارکت مردم با مدیریت توانمند باشیم.

در همایش معلمان با اهدای یک جلد قرآن کریم و هدیه از تلاش‎های احمد اسکندری‎نسب مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت تجلیل به عمل آمد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا