اجتماعی و فرهنگی

شهر آفتاب کلید خورد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پروژه شهر آفتاب در سال۸۰ با محوریت حرم حضرت امام خمینی(ره) و در جنوب استخوان بندی اصلی شهر تهران و در ضلع جنوب غربی حرم مطهر با در نظر گرفتن موقعیت این منطقه و ضرورت ایجاد توازن شهری میان شمال و جنوب شهر ، طراحی و در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

فاز اول این نمایشگاه آماده بهره برداری شده است.

مجتبی عبداللهی معاون شهردار تهران با بیان اینکه این مجموعه نمایشگاهی در کنار فرودگاه امام(ره) قرار دارد، گفت: این نمایشگاه همجوار با اتوبان تهران – قم،‌ تهران – ساوه و ریل راه‌آهن است و همچنین مترو در این نمایشگاه وجود دارد که باعث شده این منطقه به یک منطقه اقتصادی تبدیل شود.

عبداللهی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی آفتاب بعد از افتتاح به فعالیت اقتصادی خود ادامه می‌دهد، گفت: تا پایان سال، نمایشگاه‌های متعددی در این مکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کل نمایشگاه ۱۶۳ هکتار است، گفت: این نمایشگاه در سه فاز ساخته می‌شود که فاز اول آن آماده شده و دو فاز دیگر به طور مشترک پیش می‌رود و این مجموعه‌ای که امروز بازدید کرده‌ایم در آن ۲۰۰ هزار مترمربع ابنیه شامل سالن، تأسیسات، تونل‌های زیرزمینی و موتورخانه تأسیس شده است.

عبداللهی در خصوص افق طرح نمایشگاه شهر آفتاب، گفت: در سال ۱۴۰۴، ۹۷۰ هزار مترمربع ابنیه در این مکان ساخته می‌شود.

به گفته معاون شهردار، در فازهای بعدی این نمایشگاه هتل ۴ و ۵ ستاره،‌ سالن همایش،‌ مسجد و سالن‌های اداری ساخته می‌شود.

معاون شهردار تهران از ایجاد پایانه اتوبوس،‌ ون و تاکسی در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: همچنین غذاهای گرم در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا