شورای شهر

اعلام نرخ پارکینگ میدان مرکزی میوه و تره‌بار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  نرخ جدید استفاده از پارکینگ میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهر تهران که از سال ۸۹ بدون تغییر باقی مانده بود به تصویب رسید.

رحیمی، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در تشریح فعالیت‌های این سازمان گفت: میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران فضایی به وسعت ۲۷۵ هکتار دارد که خود به منزله یک شهر است.

وی ادامه داد: در سطح شهر تهران ۲۰۰ بازار میوه و تره بار وجود دارد که با توجه به اینکه شهروندان با حضور در این میادین مایحتاج خود را تهیه می کنند نرخ پارکینگ‌ها با کمترین هزینه مصوب دریافت می شود. این لایحه تنها مربوط به میدان مرکزی میوه و تره‌بار است که در حقیقت مصرف کنندگان در این میدان حضور ندارند.

رحیمی با تاکید بر سختی اجرای این مصوبه اظهار داشت: شهرداری تهران هیچ درآمدی از این محل ندارد و تمام آن، محل هزینه است حتی پیمانکاران در حال ضرر دهی هستند.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش به هوشمند سازی سیستم تردد در این میدان اشاره کرد وگفت: با اجرای این کار میزان توقف خودروها برای ورود و خروج از پارکینگ‌ها به حداقل خود می‌رسد.

احمد دنیامالی، با تشریح بررسی این لایحه در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: این نرخ‌ها از سال ۸۹ تغییر نکرده است و پیشنهاد شهرداری برای این موضوع افزایش سالیانه در حدود ۲۰ درصد است که در مجموع افزایشی در حدود ۱۰۰ درصد را شامل می شود. بر اساس این پیشنهاد نرخ ورود کامیون به میدان مرکزی میوه و تره بار از ۹۰۰ تومان به ۱۹۰۰ تومان می رسد.

دنیامالی اعلام کرد: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بررسی شرایط موجود این پیشنهاد را در حدود ۵۰ درصد کاهش داد و پیشنهاد افزایشی ۵۰ درصدی را برای این موضوع در نظر گرفت که بر اساس آن هزینه ورود کامیون به میدان میوه و تره بار در حدود ۱۴۰۰ تومان می‌شود.

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن نظرات اتحادیه های مرتبط گفت: این لایحه مربوط به دو موضوع نرخ ورود و نرخ ساعات توقف می شود که پیشنهاد این کمیسیون برای نرخ ورودیه در حدود ۸۰ درصد و برای توقف بالای ۲۴ ساعت در حدود ۱۱۰ درصد است.

محسن سرخو و مهدی چمران دو عضوی بودند که در همین خصوص بر لزوم عدم افزایش بالای نرخ‌ها تاکید کردند.

پس از ارائه نظرات دو کمیسیون دستور جلسه وارد صحبت‌های مخالفان و موافقان طرح شد که احمد حکیمی پور نخستین عضو مخالف با این لایحه گفت: مردم تهران به صورت سالیانه عوارض خود را می دهند و شهرداری تهران نباید تنها نگاه درآمدی به موضوعات داشته باشد.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، رضا تقی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران به عنوان موافق این طرح اظهار داشت: خدمات ارائه شده در این میدان خدماتی نیست که تمامی شهروندان از آن استفاده کنند و تنها گروهی خاص از این امکان استفاده می‌کنند و نباید به این مکان یارانه مدیریت شهری تعلق گیرد.

وی اظهار داشت: شهرداری باید هزینه‌های این میدان را از خود میدان تامین کند و سایر بودجه‌های شهر را در آن هزینه نکند و در حقیقت شهرداری در این محل به دنبال سود آوری نیست.

محسن پیرهادی نیز در این خصوص اظهار داشت: نرخ های کنونی که در این مکان دریافت می شود، بسیار پائین است این در حالی است که میدان مرکزی میوه و تره‌بار در حقیقت بنگاهی اقتصادی برای کارهای کلان اقتصادی است.

وی اظهار داشت: شرایط کنونی به گونه‌ای است که برخی به خاطر نیازهای کوچک به این میان تردد می کنند و دلیل آن این است که شرایط یک بنگاه بزرگ برای این میدان تعریف نشده است.

وی بر لزوم عدم ارائه یارانه به این مکان تاکید کرد و گفت: باید نرخ های این پارکینگ هماهنگ با سایر پارکینگ های سطح شهر باشد.

محمد حقانی نیز در همین خصوص با تاکید بر لزوم تمرکز درآمدهای سازمان میادین در خود سازمان تاکید کرد و موافقت با این لایحه را اعلام کرد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان این دستور جلسه اظهار داشت: پیشنهاد شهرداری، پیشنهادی منطقی است اما نکته اینجاست که هرچند درصدهای تعیین شده تاثیر ریالی بالایی را ندارد، اما دربر دارنده تاثیرات روانی است و پیشنهادهای کمیسیون‌های شورای شهر تهران نیز بر همین اساس است.

در نهایت مصوب شد تا نرخ ورودیه به این پارکینگ افزایشی ۵۰ درصدی، نرخ توقف تا ۲۴ ساعت افزایشی ۸۰ درصدی و نرخ توقف بالای ۲۴ ساعت افزایشی ۱۰۰ درصدی را داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا