سیاسی

میزان مشارکت در دور دوم انتخابات چگونه است؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  حسینعلی امیری ظهر امروز در محل ستاد انتخابات کشور، افزود: میزان مشارکت نسبت به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سه درصد رشد داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد شرکت‌کنندگان خانم و ۵۳ درصد آنها آقا بوده‌اند، افزود: در بین منتخبین ۴ خانم و ۶۴ آقا حضور دارند.

 

سخنگوی وزارت کشور همچنین گفت: بیشترین میانگین سنی منتخبین ۴۶ تا ۵۰ سال بوده و ۱۷ نفر در این بازه سنی حضور دارند.

 

امیری در پایان گفت: هنوز اسامی منتخبین چهار حوزه انتخابیه اعلام نشده است و پس از طی تشریفات اداری این اسامی اعلام خواهد شد.

 

قائم مقام وزیر کشور درباره نامه دیروز علی مطهری به رییس جمهور، گفت: من این نامه را خوانده‌ام و با آقای مطهری هم در این رابطه صحبت کرده‌ام و دستور داده‌ام سوابق اتفاق مشابهی که در مجلس سوم داشتیم را با ابطال آرای مینو خالقی استخراج کند. دغدغه آقای مطهری حقوق مردم است و ما هم قول داده‌ایم از همه ظرفیت‌های خود برای احقاق حقوق مردم استفاده کنیم.

 

امیری در پاسخ به این پرسش که آیا ضاربان شهر ممسنی دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: در مناطقی که بافت جمعیتی آنها عشیره‌ای است گاهی افراد نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کنند و چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. اتفاقات دیروز ممسنی موضوع امنیتی نبود، بلکه عدم کنترل احساسات بود و ما هیچ مشکل امنیتی نداشتیم.

 

وی در ادامه گفت: از دادگستری استان فارس درباره وضعیت این ضاربان و اینکه آیا آنها دستگیر شده‌اند یا نه سوال بپرسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا