اجتماعی و فرهنگی

افزایش مستمری‌ها به بیش از نرخ تورم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عصر امروز مراسم بدرقه اولین کاروان بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به مشهد مقدس برگزار شد.

منصور اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: لذت بردن بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از زیارت امام رضا (ع)‌ قطعاً بزرگ‌ترین اثر را در دنیا و آخرت دارد.

وی افزود: دو سال متوالی است که سفر بازنشستگان به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی توسط سازمان تأمین اجتماعی اجرا می‌شود.

اعتصامی بیان داشت:‌ 8 هزار نفر نیز با ارائه وام‌های بدون بهره به عتبات عالیات اعزام می‌شوند. وی افزود: المپیاد ورزشی نیز برای بازنشستگان اجرایی خواهد شد.

در ادامه این مراسم علی‌اصغر بیان رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اظهار داشت:‌ سال گذشته ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی گفت:‌ 2 مرکز درمانی در مشهد مقدس به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که زائر امام رضا (ع) هستند، خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی گفت:‌ 3 شب و ۴ روز مدت اقامت بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در مشهد است و از ۳۱ استان کشور به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند.

در ادامه این مراسم، سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: نخستین کاروان اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به مشهد مقدس در سال جاری در قالب طرح کرامت رضوی امروز اجرایی شد.

وی گفت:‌ امسال ۲۵ هزار نفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و ۸ هزار نفر نیز به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

نوربخش گفت:‌ دو نیاز اصلی بازنشستگان و مستمر‌ی‌بگیران مستمری و درمان آنها است.

وی گفت:‌ تمام تلاش ما این است که بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه هدف خود را پوشش دهیم.

نوربخش با اشاره به اینکه ۵۵ درصد بازنشستگان و مستمری‌بگیران حداقل حقوق را دریافت می‌کنند،‌ گفت: در برنامه ششم توسعه دیده شده است که دولت بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند تا ما نیز بتوانیم مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران را بالاتر از نرخ تورم افزایش و به تصویب برسانیم.

وی بیان داشت:‌ امید است بتوانیم در میانه سال نیز در جهت افزایش مستمری‌بگیری اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در بخش درمان نیز در جهت حذف فرانشیز در بیمارستان‌های دولتی اقدام شده است و گام‌های بلندی برداشته شده ولی مشکلات همچنان باقی است.

وی افزود: امید است بتوانیم امسال مرکز رفاهی و اسکان بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را خریداری کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا