شورای شهر

آغاز بکار مرکز پژوهش ها و مطالعات شورا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران درباره تعیین تکلیف راه اندازی مرکز مطالعات شورای شهر تهران افزود: شواری شهر به دنبال آن است تا هیچ پروژه شهری بدون مطالعه مجوز اجرا نداشته باشد و در این راستا این مرکز فرصتی ایجاد می کند تا تمام طرح هایی که در شورای شهر مطرح می شود توسط کارشناسان مرکز مطالعات شورا بررسی می شود.

وی اظهار کرد: نظرات مرکز مطالعات به صورت مکتوب در خصوص هر طرحی که در شورای شهر مطرح می شود، ارائه شده و اعضای شورای شهر از طریق سامانه، گزارش کامل کارشناسی را در اختیار دارند. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تامین نیروهای متخصص مرکز مطالعات به تدریج در حال پیگیری است خاطر نشان کرد: مقیاس این مجموعه در اندازه های مرکز مطالعات مجلس نیست بلکه تلاش شده این مرکز فرصت تعامل بین پژوهشگران و اعضای شورا را فراهم کند به طوری که نتایج طرح ها قبل از تصمیم گیری در اختیار شواری شهر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مرکز مطالعات شورای شهر تهران دارای هیات امناء و اساسنامه است، افزود: بر اساس روند تعیین شده از سوی هیات امناء، مسیر برنامه ریزی مرکز مطالعات شورای شهر تعیین شده و اعضا این فرصت را پیدا می کنند تا با مطالعه دو گزارش از طرف مرکز مطالعات شهرداری و مرکز پژوهش ها و مطالعات شورای شهر در خصوص طرح ها ولوایح تصمیم گیری کنند.

چمران با اشاره به اینکه اولین ابلاغ مرکز موضوع طرح ها و لوایحی است که در شورا مطرح می شود، خاطرنشان کرد: با راه اندازی مرکز پژوهش ها و مطالعات شورای شهر از انجام کارهای تکراری و پروژه هایی که نیازی به اجرای آن نیست، جلوگیری به عمل می آید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا