اجتماعی و فرهنگی

بهره‌گیری از فضای مجازی برای آموزش معلمان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی زرافشان معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک معاونان آموزش متوسطه و رؤسای ادارات مشاور استان‌های سراسر کشور که عصر امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: استعداد، علاقه، مهارت و امکانات مورد نیاز ۴ عامل اصلی در هدایت تحصیلی است.

وی افزود: اجرای هدایت تحصیلی ابزار و لوازمی دارد که بخشی از آن تأمین شده و بخشی دیگر نیازمند مساعدت بخش‌هایی همچون فناوری، پشتیبانی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را دارد.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش هدایت تحصیلی در پایه دوم متوسطه را حفظ شاخص‌های توسعه متوازن دانست و تصریح کرد: آموزش اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان باید مد نظر قرار گرفته تا دستاوردها حفظ شود.

زرافشان با بیان اینکه آماده‌سازی نیروی انسانی با توجه به تغییرات در سرخط‌ها و محتواها مورد نیاز است، گفت: از نظر آموزش نیروی انسانی نیاز به حمایت ویژه داریم و به کارگیری ظرفیت‌های فضای مجازی برای آموزش معلمان بسیار مطلوب است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد مدارس کشور زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارد، تصریح کرد: اکثر مدارس کشور در دوره اول متوسطه مشاور ندارند و همچنین نیازمند توسعه و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا