اجتماعی و فرهنگی

اجرایی شد کارت خرید اعتباری کالا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمد رضا دیانی در نشستی خبری در پاسخ به تسنیم که از وی در مورد آخرین وضعیت اجرای کارت اعتباری خرید کالای ایرانی پرسیده بود، اظهار داشت: این کارت اجرایی شده است و سه گروه بازنشستگان، فرهنگیان و مشمولین تأمین اجتماعی می‌توانند در قالب این طرح اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنند. در هفته پیش نیز اولین کارت را خود شرکت ما کشیده‌ایم، البته باید تأکید کنم اگر بازنشستگان تا پایان ماه اردیبهشت اقدامی برای تهیه این کارت نداشته باشند این طرح برای آنها متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار شده این سه گروه هر کدام ۳۵۰هزار عدد کارت خریداری نمایند تا اجرای این کارت به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برسد، افزود: بانک مرکزی بودجه ۴۲۰۰ میلیاردی پیش‌بینی کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: ما درخواست کرده‌ایم تا یک کارگروه تشکیل و بخش‌های دیگر نیز امکان تهیه کارت اعتباری کالا را داشته‌ باشند، قرار بود براساس این طرح هر کدام از بازنشستگان و فرهنگیان ۳۵۰ هزار نفر کارت خریداری کنند اما براساس آمار کمتر از  100 هزار نفر از هر یک از این بخش‌ها اقدام به خرید کارت اعتباری کرده‌اند.

دیانی اضافه کرد: بازنشستگان، فرهنگیان و مشمولین تأمین اجتماعی فقط تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا اقدام به خرید کارت اعتباری خرید کالا کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ۲۰هزار میلیارد تومان بازار لوازم خانگی ۱۴ تا ۱۵هزار میلیارد تومان کالای  وارداتی است، افزود: متأسفانه ۱۱ میلیارد تومان از ارقام وارداتی لوازم خانگی را دو شرکت خارجی در اختیار دارند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با ابراز اینکه بازار ایران یک بازار بزرگ و جذاب در حوزه لوازم خانگی دارد، تصریح کرد: باید امروز از این شرایط بازار استفاده کرده و مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد البته به‌اعتقاد بنده باید تولید داخل تعریف شود چرا که به‌اعتقاد من تولید داخل به‌معنی ساخت قطعات و زنجیره تأمین در داخل کشور تعریف می‌شود.

دیانی با تأکید بر "نباید بگذاریم برندهای خارجی تقویت و تولیدات داخلی را ضعیف کنند"، گفت: باید شرکت‌های خارجی را تشویق کنیم به‌سمت مشارکت با تولیدکنندگان داخلی حرکت کنند تا ضمن استفاده از پتانسیل داخلی کشور بخش تولید نیز تقویت شود.

وی با اعلام اینکه ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک شغل پایدار احتیاج است، افزود: اگر ۱۵میلیون تومان لوازم خانگی واردات به کشور انجام شود سالیانه ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از بین می‌رود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در خصوص موضوعات مطرح شده مبنی بر واردات غیررسمی یخچال یک برند خارجی توسط این شرکت به ارائه توضیحات پرداخت و گفت: اصلاً بحث سایدبای‌ساید مطرح نبوده است و کلاً در این بار فقط دو هزار دستگاه وجود داشت، البته باید بگویم ما به‌صورت قطعه این یخچال‌ها را از شرکت‌های خارجی درخواست کرده‌ایم اما آنها برای کاهش هزینه گمرکی درب یخچال‌ها را به هم وصل کرده و این موضوع در گمرک مورد انتقاد قرار گرفت.

دیانی افزود: این یخچال‌ها به‌صورت کامل نبوده و ۱۶ قطعه اصلی در آن نصب نشده بود، ولی باید بگویم کسانی که این موضوع را مطرح کرده بودند محاسباتی را انجام دهند خواهند دید که واردات دو هزار دستگاه که ارزش آن ۴ میلیارد تومان بیشتر نیست در شرکتی که ظرفیت تولیدی دو هزار دستگاه را دارد موضوع مناسبی نیست و رقم بسیار ناچیزی است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: هم‌اکنون  40 تا ۵۰ درصد صنعت لوازم خانگی فعالیت می‌کنند و ما‌بقی ظرفیت آن باقی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا