مدیریت شهری

طرح میدان انقلاب نهایی شد/ اجرا تا پایان سال جاری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی عبدالهی با اشاره به طراحی میدان انقلاب اظهارداشت: ۱۷۰ طرح برای میدان انقلاب بررسی شد که در نهایت از این تعداد طرح‌ها ۳۰ طرح انتخاب شد.

وی تصریح کرد: جمعی از کارشناسان و متخصصان با مطالعات بسیار دقیق و به روز سرانجام از بین این ۳۰ طرح یک طرح بسیار مطلوب و مناسب را برای میدان انقلاب انتخاب کردند.

عبدالهی با اشاره به اینکه در حال حاضر اقدامات نهایی برای طرح اشاره شده در میدان انقلاب در حال انجام است، گفت: تا پایان سال المان میدان انقلاب نصب خواهد شد.

معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص جزئیات طرح میدان انقلاب گفت: این طرح یکی از طرح‌های قابل قبول است که برگرفته از حضور مردم در اوایل انقلاب و در نهایت پیروزی آنها در انقلاب است به طوریکه تعدادی از کبوترها از میدان انقلاب طراحی و در نهایت به سمت میدان آزادی در حال حرکت خواهند بود.

وی اضافه کرد: مابقی طرح‌ها ( ۳۰ طرح دیگر ) نیز برای سایر میدان‌ها پیش‌بینی شده است و در واقع هم‌اکنون طرح‌های بسیاری برای سایر میدان‌ها آمده شده است.

عبدالهی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ تغییر کاربری در بوستان و زمین مادر در طول مدیریت قالیباف در شهرداری انجام نگرفته است، گفت: تمامی اسناد و مدارک در این خصوص وجود دارد و در واقع هیچ تغییری در این فضا صورت نگرفته است.

معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰۶۰ بوستان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در تهران ساخته شده است، گفت: تا پایان سال ۵۰ بوستان دیگر به تعداد بوستان‌های تهران افزوده خواهد شد به طوریکه زمین‌هایی که برای بوستان‌های جدید در نظر گرفته شده است بالغ بر ۱۲ تا ۳۰ هکتار است.

وی تصریح کرد: عملکرد شهرداری تهران در حوزه سازمان پارک‌ها و افزایش سرانه فضای سبز بر کسی پوشیده نیست و به طور قطع شهرداری در این بخش عملکرد خوبی را داشته است.

عبدالهی در ادامه با اشاره به افتتاح نخستین کارخانه زباله‌سوزی در کشور گفت: این مجموعه در حال حاضر به صورت آزمایشی در کهریزک در حال فعالیت است و طی هفته آینده به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران بیان داشت: باید در بخش زباله‌سوزی، جمع‌آوری و تبدیل آن به انرژی نگرش خود را تغییر دهیم و در این زمینه اتفاقات خوبی در شهرداری تهران در حال رخ دادن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زباله‌های بیمارستانی طبق قانون به عهده بیمارستان‌ها است، گفت: شهرداری تهران در ماه‌های آتی برنامه‌های مدونی را در حوزه زباله‌سوزی و تبدیل آنها به انرژی خواهد داشت.

عبدالهی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت فروشگاه‌های شهروند در تهران گفت: هم‌اکنون ۲۵ فروشگاه شهروند در تهران دایر است که تا پایان سال ۶ فروشگاه به تعداد فروشگاه‌های شهروند افزوده خواهد شد ضمن اینکه در محله فرمانیه و در یک زمین به مساحت ۵ هزار متر به زودی فروشگاه شهروند دایر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا